بافت فرسوده تهدید ملی است

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در ورودی غربی پایتخت گفت: موضوع بافت فرسوده، تهدید ملی برای کشور و شهر تهران است و آثار و تبعات عدم نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی بسیار بیشتر از عدم رعایت طرح تفصیلی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه با بیان این نکته که تامین سرانه ها در شهرک های مسکونی همواره جزء درخواست های پرتکرار بوده، گفت: درحال حاضر در نظام پهنه بندی دو شاخص ملاک عمل طرح تفصیلی است؛ یکی مساحت قطعه و دیگری عرض گذر.

او ادامه داد:درارتباط با مواردی مانند خط آسمان و محور انقلاب می بایست جلساتی تشکیل شود تا مطالبه به حق شهروندان و ساکنین محله های ۱۳گانه منطقه ۲۱ مورد بررسی کارشناسی کمیسیون ماده۵ و اعضای آن واقع شده و به امید خداوند تحقق یابد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این راستا افزود: از شورایاران و اعضای کمیته های معماری و شهرسازی محله ها می خواهیم تا طی جلساتی که با شهروندان دارند به تبیین تبعاتی که افزایش ساخت و سازها بر سر محله می آورد نیز بپردازند، چون در ازای افزایش جمعیت، کمبود سرانه های آموزشی، تفریحی، فضای سبز و ... هم یکی پس از دیگری نمایان می شود.

رضا رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ نیز در این نشست گفت: ورودی غربی پایتخت با دراختیار داشتن بخش وسیعی از گستره خود در کاربری صنعتی، توانسته تعامل مطلوبی را با برخی از صنایع که خود نیز مشتاق بودند در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی شرکتی داشته باشد.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: یکی از شاخص های اصلی منطقه۲۱، همجواری صنعت و سکونت است؛ به طور طبیعی این مورد می تواند تهدید باشد ولی در چند مورد با برخی اقدامات این تهدیدات هم به فرصت تبدیل شد.

او تاکید کرد: در اولین روز حضورم در منطقه ۲۱، اولین موردی که مطالبه کردم "سند توسعه منطقه" بود، چراکه اهمیت همجواری صنعت و سکونت، استقرار اماکن نظامی، دروازه غربی ورودی شهر تهران، مجاورت با شهرهای اقماری، وجود صنایع مادر و مهم کشوری و ... همگی  جزء شاخص های ارزنده منطقه۲۱ است.

رجب زاده همچنین افزود: اعتقاد بنده بر این است که اگر در مکان و زمانی که قرار داریم، فرآیند توسعه را ثبت و ضبط شده بنگریم، خواهیم توانست افق و چشم انداز مطلوبی برای آینده ترسیم کنیم.

رجب زاده گفت: شعار ما در تدوین سند توسعه منطقه ۲۱، تبدیل این منطقه مهم از معبر به مقصد است. اکنون سرانه فضای سبز شهری در منطقه ۲۱، بالغ بر ۵۱مترمربع است ولی متاسفانه بوستانی بزرگ و شاخص مورد شناخت همه شهروندان تهرانی باشد و جزء مقاصد تفرجگاهی شهروندان باشد، نداریم و این خود به تنهایی ضعف بزرگی است‌.

شهردار منطقه ۲۱ گفت:"راه اندازی موزه صنعت" در منطقه ۲۱ باتوجه به اینکه این منطقه نقطه شروع انقلاب صنعتی در ایران بوده بسیار مهم و ضروری بوده و دغدغه مدیریت ارشد شهری کلانشهر تهران است.

طی این جلسه شورایاران، اعضای کمیته های تخصصی محله ها، مدیرعامل شرکت بهنوش، نمایندگان گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو، شهر فرش و آموزش و پرورش منطقه ۹و ۲۱ و برخی صنایع دیگر نیز حضور داشتند و به ارائه گزارش  در حوزه شهرسازی و مسئولیت اجتماعی مجموعه خود پرداختند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران امروز بعد از حضور خود در منطقه ۲۱ و بررسی مسائل حوزه شهرسازی این منطقه، با همراهی رجب زاده شهردار ورودی غربی پایتخت از موزه خودروی گروه صنعتی ایران خودرو نیز بازدید کرد.

۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 7569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =