۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 7581
افزایش حفظ تعلق شهروندان به محله ولیعصر (عج)

شهر: هدف کارگاه‌ها ملاقات با خیابان افزایش حفظ تعلق شهروندان به محله ولیعصر (عج) و در مرحله بعد، افزایش تعلق به شهرشان است. در خیابان ولیعصر (عج) طی سالیان رخدادهایی مانند بی آر تی، مسایل ترافیکی و بدنه تجاری سبب شده تا ارتباط را با محله‌های پیرامونی کم شود.

عقیل بهراء، دبیر راهبرهای کارگاه ملاقات با خیابان (مجالی برای طراحانه اندیشیدن به فرصت‌های شهری خیابان ولی‌عصر(عج)) در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره جزییات برگزاری کارگاه‌ها توضیح داد: در این کارگاه‌ها در چند مرحله، برخی نقاط و گوشه‌های رها شده خیابان ولیعصر (عج) که قابلیت لمس از نظر طراحی شهری داشته باشد، شناسایی می‌شود تا ظرفیت‌هایش کشف شود.

به گفته او؛ ممکن است که این ظرفیت‌ها معماری، شهرسازی و کالبدی باشد اما الزاما هم اینطور نیست و دارای ظرفیت‌های اجتماعی هم است. بنابراین زمانی که در فراخوان اعلام می‌شود مثلا در کارگاه طراحی شهری لزوما تخصص مربوطه نیازی نیست به این معناست که ممکن است ظرفیت‌های شناسایی شده جنبه اجتماعی و مردم‌شناسانه داشته باشد.

بهراء با بیان اینکه در این شرایط، تخصص معماری و شهرسازی به کار نمی‌آید، گفت: ممکن است برخی ظرفیت‌ها نیاز به نگاه مردم شناسانه و جامعه شناسانه داشته باشد و در گرو تعامل با همسایه‌ها و ساکنان محله ولیعصر (عج) به دست بیاید و همین موضوع و اقدامات سبب کشف مساله شود.

آنطور که دبیر راهبرهای کارگاه ملاقات با خیابان گفته است: ممکن است در یک کارگاه گروه‌های مختلف شکل بگیرد و این گروه‌ها در کنار هم مسایل را شناسایی و کشف مساله کنند.

او مهمترین هدف برگزاری کارگاه‌ ملاقات با خیابان را آشتی شهروندان با شهر و افزایش تعامل دو طرفه میان آنان با شهر عنوان کرد و گفت: هدف این کارگاه‌ها افزایش حفظ تعلق شهروندان به محله ولیعصر (عج) و در مرحله بعد، افزایش تعلق به شهرشان است. در خیابان ولیعصر (عج) طی سالیان رخدادهایی مانند بی آر تی، مسایل ترافیکی و بدنه تجاری سبب شده تا ارتباط را با محله‌های پیرامونی کم شود. بنابراین نیاز به بازگرداندن آن ارتباطی است که در گذشته در شکل گیری خیابانی به نام ولیعصر (عج) نقش موثری داشت.

به گزارش شهر، در کارگاه نخست که از دی‌ماه تا اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می‌گردد، ۱۴ نقطه انتخاب شده است تا با حضور علاقمندان، حرفه‌مندان، دانشجویان و همه‌ کسانی که شهر برایشان دارای اهمیت است در همراهی با شورای علمی و راهبریِ راهبرهای کارگاه‌ها، این فرصت‌ها به شهر افزوده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس‌های زیر  مراجعه کنید:

http://valiasr.tehran.ir/events

۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 7581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =