چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام برگزاری وبینار چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟ گفت: این وبینار امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه ساعت ۱۸ به صورت بر خط برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری با بیان اینکه کشور ما همواره با سوانح طبیعی و مخاطرات بسیاری روبروست و سوانح طبیعی تلخی را تجربه کرده است، افزود: از این رو باید با فراگیری شیوه‌های پیشگیری، مقابله و بازتوانی به توانمندسازی فرهنگ زیستن با بحران از طریق اشاعه مسئولیت‌پذیری، ارتقای آگاهی عمومی و ایجاد تفکر خلاق و انتقادی اقدام کنیم.

کلهری بررسی نقش عامل انسانی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های مدیران شهری در موفقیت استراتژی‌های و پژوهش‌های جامعه‌شناسان در زمینه‌های فرهنگی و فهم مردم از فجایع و ارائه آنها به سیاست‌گذاران را از پیش نیازهای ضروری هر بحران برشمرد.

او با اشاره به اهمیت بررسی و واکاوی زمینه‌های فرهنگی مهمترین مصیبت‌ها و فاجعه‌های طبیعی که در ایران به وقوع پیوسته، گفت: بر همین اساس وبینار «چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟» با حضور و ارائه دکتر نعمت‌الله فاضلی مولف کتاب «فرهنگ و فاجعه، جستارهای انسان‌شناختی درباره مصیبت‌های جمعی در ایران» برگزار می شود.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: این سمینار به بررسی ابعاد انسانی و فرهنگی- اجتماعی بلایای طبیعی، بازخوانی سیاست‌های کلان در مدیریت و اداره بحران،  وظایف مدیران و کارشناسان، ارائه استراتژی‌های فرهنگی و راهکارهای جامعه‌شناختی که نقش مؤثری در افزایش توان سیاست‌گذاران شهری برای مواجهه با بحران‌ها دارد، می پردازد.  

کلهری گفت: این سمینار همچنین با بررسی شیوه‌ مدیریت بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله و پیامدهای سیاست‌های اتخاذ شده در آن ، زوایای مردم‌شناسانه زلزله‌های تأسف باری چون زلزله رودبار و منجیل، زلزله بم و زلزله اخیر در کرمانشاه را مورد واکاوی قرار می دهد.

او افزود: بخش دیگری از این وبینار به ترومای فرهنگی حاصل از بیماری پاندمیک کرونا اختصاص دارد و در تحلیلی مردم شناسانه، شرایط و محدودیت‌های ایجاد شده توسط بحران کرونا را مورد تحلیل فرهنگی قرار می دهد.

کلهری افزود: وبینار «چگونه از فرهنگ در مدیریت فاجعه و بحران استفاده کنیم؟» روز دوشنبه ۱۵دی ماه ۱۳۹۹ و  ساعت ۱۸ لغایت ۲۰ برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است. علاقمندان می توانند برای شرکت در این وبینار به آدرس اینترنتی https://webinar.tdmmo.ir/ch/farhang  مراجعه نمایند.

۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 7613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =