تشکیل دومین نشست تخصصی فرآیند اجتماعی شدن در منطقه۲۱

برای دومین بار طی هفته گذشته، نشست تخصصی فرآیند اجتماعی شدن شهرداری منطقه۲۱ با محوریت بررسی مسائلی از جمله "مناسب سازی معابر، بوستان ها و ساختمان ها؛ فضاهای بی دفاع شهری و کمیته نما" و با حضور دکتر نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رضا رجب زاده شهردار ورودی غربی پایتخت در این جلسه گفت: توجه به حقوق قشر معلولین بسیار مهم است و نکته مهم تر فعال شدن سمن ها و کانون های معلولین در منطقه۲۱ است تا بتوانند در کنار مدیریت شهری راهکارهای مطلوب ارائه دهند.

او ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری منطقه۲۱ از پیشنهادات معلولین به گرمی استقبال می کند و از اعضای کانون معلولین محله ها نیز خواهشمندیم پروژه های مناسب سازی عملیاتی را پیشنهاد دهند.

رجب زاده تاکید کرد: من بعد هیچ پروژه دیگری در منطقه۲۱ افتتاح نخواهد شد مگر اینکه مناسب سازی برای عبور و مرور راحت توان یابان صورت پذیرد.

زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: اگر طرح جامع مناسب سازی معابر منطقه۲۱ با تکیه بر برنامه جامع مناسب سازی شهر تهران تا پایان دی ماه آماده شود، نوید اتفاقات خوشی برای معلولین گرانقدر را در پی خواهد داشت.

او در ادامه اشاره کرد: از مجموع ۵۸بوستان، ۳۲بوستان در منطقه۲۱ مناسب سازی شده که البته تفاوتی بین دستورالعمل ها و استانداردها وجود دارد، به همین دلیل می بایست امضاء معلولین برای تمامی مناسب سازی ها ایجاد شود چراکه آنان تضمین کننده کارایی این قبیل اقدامات هستند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همین ۳۲بوستانی که در منطقه۲۱ مناسب سازی شده اند، می بایست با نظر خود معلولین و کارشناسان مورد رفع نواقص احتمالی و تکمیل قرار گیرند و همین اقدام می تواند تا پایان سال جاری در دستورکار مدیریت شهری منطقه قرار گیرد.

نژادبهرام درخصوص فضاهای بی دفاع شهری و بافت های فرسوده گفت: مبحث فضاهای بی دفاع شهری در منطقه۲۱ که حدود ۱۰درصد بافت مسکونی دارد، بسیار حیاتی است؛ به نظر بنده در هر محله فراخوانی داده شود در قالب نصب بنرهای اطلاع رسانی که شهروندان درصورت تمایل در شناسایی نقاط ناامن و بی دفاع شهری یاری گر مدیریت شهری منطقه۲۱ باشند.

رجب زاده در ادامه افزود: هم اکنون فرآیند اجتماعی شدن در شهرداری تهران با جدیت درحال دنبال شدن است؛ یکی از مولفه های اساسی انقلاب اسلامی حکومت مردم بر مردم بود، همین تمرین دوجانبه دموکراسی است که نظر شهروندان را می تواند در توسعه امور مرتبط با شهر توسعه و گسترش دهد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در حوزه کمیته نما افزود: نما؛ هویت شهر است. کمیته های نما در مناطق می بایست با طراحان و معماران جلسات مستمر داشته باشند و دیدگاه های مجموعه شهرداری را برای شهروندان در حوزه نما تشریح کنند تا آنان نیز با مدیران شهری همراه و همدل شوند.

رجب زاده همچنین با بیان اینکه شهرداری یکی از مردمی ترین سازمان ها در کشور است، افزود: هر محله ویژگی های خاص خود را دارد و همین هویت ها موجب ایجاد حس تعلق مکانی شده و از مهاجرت ها جلوگیری می شود.

در این جلسه احمدزاده قهرمان پاراالمپیک ساکن تهرانسر، شیرزادی مدیرعامل انجمن تخصصی معلولین ایران و رضایی دبیر دبیران منطقه۲۱ به بیان دغدغه ها و درخواست های معلولین پرداختند.

در پایان نیز از تمامی افرادی که در حوزه مسئولیت های اجتماعی و امور مرتبط با توان یابان و خیریه در سطح منطقه۲۱ فعال هستند، با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 7629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =