تملک ۳۴ پلاک برای تکمیل بخش کندروی بزرگراه

شهر: معارضان بخش تندروی بزرگراه شهید نجفی رستگار در بخش های شمالی و جنوبی به صورت کامل رفع و بزرگراه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته اما این نکته را نیز در نظر گرفت که در بخش کندرو، ۱۷ پلاک در قسمت شمال و ۱۷ پلاک نیز در قسمت جنوب اتوبان باقی مانده است که باید برای تکمیل پروژه تملک شوند.

حسین اسفندانی، مدیر پروژه تملک بزرگراه شهید نجفی رستگار در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ بحث تملک این پروژه آغاز شده و در مجموع ۱۶۹۰ معارض وجود داشت، گفت: از این تعداد معارض ۷۴۹  قطعه ملک و ۹۴۱  قطعه نیز زمین بوده که تعداد ۹۷۵ معارض در قالب ۶۹۷ معارض ملکی و ۲۷۸ معارض زمین رفع شده است.

او در توضیح معارضان رفع شده، افزود: ۶۷۶ مورد از معارضان، مسکونی تجاری متعلق به مردم و ۲۷۸ قطعه زمین بوده است. همچنین در این پروژه ۱۶ گاراژ، چهار مورد کارخانه یا کارگاه و پدافند ارتش متعلق به نیروی هوایی نیز تملک شده است.

اسفندانی با بیان اینکه کل توافقات صورت گرفته برای تملک املاک مربوط به پروژه شهید نجفی رستگار حدود ۴۹۰ میلیارد تومان  است که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان آن در این دوره از مدیریت شهری انجام شده است، عنوان کرد: ۲۵۵ هزار مترمربع عرصه و ۷۰ هزار مترمربع نیز اعیان برای این پروژه تملک شده است. البته زمینهایی وجود دارد که هنوز بین مالکان و شهرداری توافقی برای تملک آنها انجام نشده؛ زمینهایی که از قدیم به صورت بایر و خارج از محدوده شهر وجود داشت و مالکان نتوانستند جواز بگیرند و به همین شکل باقیمانده است.

مدیر پروژه تملک بزرگراه شهید نجفی رستگار با بیان اینکه  ۲۷۸ قطعه زمین خریداری و تملک شده و  بعضی از زمینها نیز مشکل اراضی ملی و تهیه سند دارند، ادامه داد: در حال حاضر بحث معارضان بخش تندروی بزرگراه درقسمت شمالی و جنوبی به صورت کامل رفع و بزرگراه به صورت آزمایشی افتتاح شده و زیر بار ترافیک رفته است. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در بخش کندرو، ۱۷ پلاک در قسمت شمال اتوبان باقی مانده که از حدود ۱۰ تا ۱۰۰ متر با طرح کندروی بزرگراه برخورد دارند.

او تعداد معارضان در بخش کندرو در جنوب اتوبان را نیز ۱۷ قطعه برشمرد و گفت: بسیاری از این معارضان به دلیل اینکه عایق ها و دیوارهای بتنی، قسمت تندرو و کندرو را جدا کرده پشت بزرگراه قرار می گیرند و دیده نمی شوند اما باید رفع شوند. البته رفع این معارض ها با توجه به افزایش قیمت مسکن و زمین حداقل نیاز به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و نقدینگی دارد.

اسفندانی در پایان با تاکید بر اینکه باید بخش کندرو این بزرگراه با یک زمان بندی مناسب آماده بهره برداری شود، یادآور شد: در غیر این صورت به دلیل اینکه هیچ یک از اهالی شهرک های مشیریه و رضوی دسترسی به اتوبان نخواهند داشت، ممکن است بعد از افتتاح رسمی این بزرگراه، یک سری نارضایتی از طرف مجاورین مطرح شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 7630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =