کوچه تاریخی هلند در محله زرکش، نونوار می شود

شهردار منطقه ۸ به همراه رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران به مناسبت سال نو میلادی ۲۰۲۱ از کلیسای تارگمانچاتس بازدید کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، مهناز استقامتی شهردار این منطقه و حجت الاسلام والمسلمین جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران به مناسبت اعیاد سال نو و میلاد عیسی مسیح (ع)، از کلیسای تارگمانچاتس، باغ ترنج زندگی و کوچه هلند بازدید کردند.

شهردار منطقه۸ با حضور در کلیسای تارگمانچاتس، ضمن تبریک سال نو میلادی به کشیش «کمیتاس قاراخانیان» و تمامی شهروندان مسیحی به ویژه شهروندان ارامنه ساکن منطقه گفت: دنیای امروز نیاز به احترام، صلح، عشق و همدلی دارد که پیامبران بزرگ ما پیام آور آنها بوده اند. خوشبختانه در هشتمین منطقه پایتخت، شاهد زندگی مسالمت آمیز توام با آرامش و همراهی هستیم. به عنوان مدیریت شهری این منطقه، همواره در تلاش هستیم که شهروندانمان ، محله و شهری آباد داشته باشند.

استقامتی اقدامات متعدد عمرانی در منطقه۸  را یکی از بزرگترین اهداف برای رسیدن شهروندان به محله ای ایده آل خواند و با اشاره به افتتاح باغ ترنج زندگی، گفت: باغ ترنج زندگی در سال ۹۸ در محله زرکش تملک شد و  با انجام اقدامات عمرانی، همزمان با فرارسیدن سال نو میلادی به مرحله بهره برداری رسیده است. هدف ما این بود که این باغ را به عنوان هدیه سال نو ، به اهالی خوب محله زرکش تقدیم کنیم. این بوستان را به سبک باغ های ایرانی طراحی کردیم. همچنین با در نظر گرفتن مسیر ویژه نابینایان و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولین این بوستان مناسب سازی شد. تمامی این اقدامات با هدف تقدیم یک یادگاری و هدیه ای به شهروندان منطقه۸ در آستانه سال جدید میلادی صورت گرفته است.

شهردار منطقه درباره اقدامات متعددی که در کوچه هلند در حال انجام است، نیز گفت: کوچه هلند واقع در محله زرکش با پیشینه تاریخی که دارد، می تواند مقصد گردشگری قابل توجهی برای شهروندان باشد به همین سبب تا پایان سال زیباسازی و بهسازی در این کوچه در دستور کار قرار گرفته است و به ثبت ملی خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین جواد صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی گفت: حضرت مسیح(ع) ، پیام آور مهربانی است، میلاد ایشان را به عموم مسیحیان دنیا، به ویژه شهروندان و هموطنان خوب ارمنی منطقه۸ صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم امسال برای همگان سرشار از نور و برکت و لطف بی پایان خداوند باشد.

تهران شهری برای همه در محله زرکش محقق شد

صادق زاده در بازدید خود از باغ ترنج زندگی افزود: باغ ترنج زندگی، طرحی قابل توجه است که توسط گروه مدیریت شهری منطقه۸ اجرا شده و تبدیل به بوستانی زیبا با طراحی ایرانی شده است. شهردار منطقه۸ شعار «تهران شهری برای همه» را با افتتاح این باغ در محله زرکش به واقعیت رسانده است. شاهد اتفاقات و پروژه های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بسیار خوبی در منطقه۸ هستیم که تا پایان سال برای خدمت رسانی به شهروندان افتتاح خواهد شد.

همه عالم تن است و ایران دل، کس نگردد ز این گفته خجل

«کمیتاس قاراخانیان» پدر روحانی کلیسای تارگمانچاتس نیز با آرزوی سالی سرشار از سلامتی گفت: همه عالم تن است و ایران دل، کس نگردد ز این گفته خجل. همه ما، چه مسیحی باشیم چه مسلمان، ایرانی هستیم و در کنار هم برای آبادانی محله، شهر و البته کشور عزیزمان ایران تلاش می کنیم. وی به افتتاح باغ ترنج زندگی و اقدامات بهسازی شده در کوچه هلند اشاره کرد و گفت: امیدوارم در سال نو شاهد پیشرفت هرچه بیشتر در منطقه باشیم. همچنین در سال جدید، برای تمامی مردم جهان آرزوی خیر و برکت و سلامت جسم و جان داشته و امیدوارم که ویروس کرونا هرچه زودتر ریشه‌کن شود.

شهردار منطقه۸ و رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، پس از بازدید از پروژه های منطقه و کلیسای تارگمانچاتس، در کنار بنای یادبود شهدای ارامنه ایستاده و ضمن ادای احترام، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 7641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =