۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 7663

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

کلید حل مساله شهرداری در دوران کرونا دست دولت است

حمل و نقل عمومی تنها ایراد ستاد ملی کرونا به شهرداری تهران است
کلید حل مساله شهرداری در دوران کرونا دست دولت است

شهر: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در طول حدود یک سال گذشته تنها ایراد ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری در موضوع حمل و نقل عمومی- مترو و اتوبوس -بوده است که این مشکل تنها با کمک دولت حل می شود.

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر در مورد اقدامات این سازمان در طول یک سال گذشته و بحران کرونا گفت: در سه ماه اول به خصوص تا اسفند ماه که هنوز سازمان های مختلف بحث کرونا را جدی نگرفته بودند شهرداری با تمام قوا وارد موضوع شد و اقدامات خیلی زیادی هم انجام داد که گزارش های کتبی آن موجود است.

کرمی با اشاره به اینکه در سازمانهای بهشت زهرا و پسماند کارهای فوق العاده ای انجام شد، توضیح داد: شهرداری بعد از این مرحله وارد بحث های اداری و ستادی شد و اقدامات به صورت منظم انجام می شد. عمده مشکلی که ستاد مقابله ملی با کرونا با شهرداری داشت و از ابتدا ایراد می گرفت مساله حمل و نقل و بویژه مترو بود که تراکم جمعیت وجود داشته و همیشه شهرداری تحت فشار بوده است که اقدام موثری انجام دهد که مانع گسترش بیماری شود.

او ادامه داد: این امر نیازمند کمک خود دولت بوده است و بارها گفته شده که شهرداری هم با کمبود واگن برای خلوت کردن مترو مواجه است و هم اینکه به لحاظ تعداد اتوبوس نیز خیلی در مضیقه است. اتوبوس ها در حال حاضر هم در بحث آلودگی هوا به دلیل قدیمی بودن تأثیر بدی دارند و هم اینکه در مورد کرونا مشکلات ایجاد می کنند.

کرمی افزود: در این دو بعد یعنی مترو و اتوبوس اگر کمک لازم به شهرداری بشود می تواند تأثیر بزرگی در مقابله با کرونا داشته باشد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 7663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =