۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 7692

مناف هاشمی: باید موتورسواران در تهران را مدیریت کنیم

ورزشکاران با هدف فرهنگسازی کلاه مخصوص موتورسواری هدیه دهند
مناف هاشمی: باید موتورسواران در تهران را مدیریت کنیم

شهر: در تهران نزدیک به سه و نیم میلیون موتور سوار فعال داریم که اگر نتوانیم آنها را مدیریت کنیم حتما حوادث بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات فوتبال حرف و مشاغل با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: قهرمانان واقعی همان شهدایی هستند که برای خاک کشور مقاومت کردند و باید یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم و من از همکاران خودم در سازمان ورزش تشکر می کنم که مقدمات برگزاری این مسابقات را فراهم کردند و از اعضای شورای شهر به خصوص مجید فراهانی و حسن خلیل آبادی برای اجرایی شدن این مسابقات تشکر می کنم .

او افزود:  همان طور که میدانید در سال ۹۸، ۱۷۳ نفر از کسانی که در تصادفات رانندگی کشته شدند یا موتور سوار بوده اند و یا علت تصادف موتور بوده است. ما در این برنامه ها به تمام ورزشکاران و حاضران در جلسه یک کلاه مخصوص موتور سواری هدیه می کنیم تا آن را به یکی از موتورسواران اطراف خود بدهند و با این کار فرهنگ موتور سواری درست را ترویج کنیم.

او افزود: تلاش این است که تصادفات ۲۰ درصد کاهش یابد . این به راهور خیلی کمک می کند. آنها طرح پویش موتور سوار خوب را در دستور کار دارند و اگر ما نتوانیم این سه و نیم میلیون موتورسوار فعال در تهران را مدیریت کنیم حتما حوادث بیشتری خواهیم داشت. از ورزشکاران که الگو هستند خواهش می کنیم این کلاه را به بهترین موتورسواران هدیه کنند.

در ادامه این مراسم مجید فراهانی، عضو شورای شهر هم گفت: روزی که عادل فردوسی پور طرح برگزاری این مسابقات را پیشنهاد داد علت برگزاری آن توسط مشاغل را پرسیدم که گفتند بررسی های ما نشان می دهد که عمده کسانی که به ورزش نیاز دارند پشت میز نشین ها هستند و امکان پرداختن به ورزش را ندارند و این مسابقات در حقیقت یک زمینه ای است برای کمک به افرادی است که نیاز به تحرک دارند و خوشحالم که در کرونا این مسابقات تعطیل نشد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

امیدوارم سال آینده شرایطی باشد که به جای ده تیم، ده ها تیم در این مسابقات مسابقه بدهند.

امیر محسنی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران در حاشیه مراسم اهدای جوایز مسابقات فوتبال حرف و مشاغل به خبرنگار شهر گفت: این مسابقات طی دو ماه و نیم برگزار شد و امسال پنجمین دوره آن بود و هدف ما این بود که از ورزش در میان حرف و مشاغل حمایت کرده باشیم
او درباره استقبال از این مسابقات گفت: استقبال مشاغل و صاحبان حرفه ها از این مسابقات خیلی خوب بود به شکل که ما ظرفیت پذیرش برخی از آن‌ها را نداشتیم .
او در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش هم به شما کمک کرد گفت: خیر این مسابقات به صورت اختصاصی با همکاری شهرداران مناطق برگزار می‌شود البته وزارت ورزش هم  افزایی هایی با ما داشته است.

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 7692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =