هدفگذاری خرید ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری تا سال آینده

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور گفت: وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها آمادگی خرید بیشتر برای تجهیز قوی‌تر ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور را دارد.

 مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با حضور در مراسم انعقاد تفاهمنامه ساخت و خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس  حمل و نقل عمومی درون شهری که با حضور دو معاون وزارت کشور به امضای طرفین رسید، با بیان اینکه خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری با هدف عملیاتی کردن دستور رئیس جمهوری جهت تجهیز و تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور صورت گرفته است، گفت: برنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری ها بر خرید ۵۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری تا سال آینده است.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه حمل و نقل درون شهری ضرورت جدی سامان دهی مدیریت شهری است، گفت: سازمان شهرداریها در کنار خرید اتوبوس رویکرد بازسازی اتوبوس های کارکرده را هم اتخاذ کرده است.

او افزود: از محل اعتبارات در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، تسهیلات کم‌بهره‌ای برای نوسازی ۳۰۵ دستگاه اتوبوس و ۱۶۰ دستگاه مینی‌بوس از طریق پست بانک در اختیار شهرداری‌ها قرارگرفته است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ نیز حدود۱۳۲۰۰ میلیارد ریال برای ۹ شهرداری، اوراق مشارکت خرید اتوبوس انتشاریافت، گفت: در سال جاری تأمین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود ۱۵هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد وپیش بینی انجام شده در این زمینه حاکی از تأمین مالی خرید بیش از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در ادامه صحبت هایش به امر مهم بازسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بازسازی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر۷۷۲ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی برای خرید قطعات اتوبوس‌های شهری  انجام گرفت.

او همچنین با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۳۹۹ مقرر شده تا امکان تخصیص تسهیلات مذکور برای بازسازی۳۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری صورت پذیرد، گفت: تفاهمنامه اجرایی  این موضوع بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت کشور و صندوق کارآفرینی امید تدوین شده است و در آستانه اجرایی شدن قرار دارد.

جمالی نژاد اضافه کرد: روی هم رفته با فعالیت های انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و اعتبارات شهرداریها انجام شده است و با تحقق بازسازی ۴۷۵۰ اتوبوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بازسازی ۳۵۰ دستگاه از محل کمکهای مالی سازمان در سال ۱۳۹۹، در مجموع بازسازی  ۵۱۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون عمرانی وزیر کشور در پایان عنوان کرد: برنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور بر وارد کردن ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس به سیستم حمل نقل است که مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور است و امروز قدم اولیه انجام این کار با امضای تفاهمنامه با شرکت سایپا برداشته شد و آمادگی بالایی برای خرید های بیشتر از شرکت های داخلی دیگر برای تجهیز کامل ناوگان حمل و نقل درونی کشور داریم.

۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 7709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =