تاکید آتش نشانی بر نقش دستگاه‌های دتکتور منوکسیدکربن در کاهش آمار گازگرفتگی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تاکید بر استفاده از دستگاه های دتکتورمونوکسید کربن در کاهش آمار گازگرفتگی بسیار موثر خواهد بود.

مهدی داوری در این باره گفت: همچون هر ساله در ماه  پایانی پاییز و ماه ابتدایی زمستان حوادث گازگرفتگی افزایش پیدا می کند.  در این مدت تجهیزات گرمایشی بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد یا گاهی تجهیزات گرمایشی غیر استاندارد استفاده می شود.

او در خصوص نقش استفاده از سنسور های نشت گاز مونوکسید کربن در کاهش حوادث گازگرفتگی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی به شدت به استفاده از دستگاه های آشکار ساز های گاز CO یا دتکتور های گاز مونوکسید کربن اعتقاد دارد. زمانی که میزان گاز مونوکسید کربن زیاد شود این دستگاه ها آلارم یا هشدار می دهند و یکی از موثر ترین وسیله ها برای پیشگیری از گازگرفتگی با مونوکسید کربن است. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد: خوشبختانه این دستگاه در داخل کشور هم تولید شده است.  در سال جاری نیز با همکاری شهرداری تعدادی از این دستگاه ها را در یکی از مناطق تهران که دارای بافت فرسوده است، اهدا کردیم. این نیز گامی در راستای فرهنگ سازی برای استفاده از این دستگاه بود. تاکید بر استفاده از دستگاه های دتکتور مونوکسید کربن در کاهش آمار گازگرفتگی بسیار موثر خواهد بود، البته استفاده از این دستگاه به این معنی نیست که می شود از تجهیزات نا ایمن استفاده کرد. 

داوری در خصوص اینکه در قوانین الزامی برای نصب این دستگاه ها تعریف شده است یا خیر گفت: در خصوص نصب دتکتور های مونوکسید کربن الزام خاصی را نداریم، آن چیزی که الزام است در خصوص نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق است. 

به گزارش شهر به نقل از ایسنا ، داوری در ادامه افزود: اضافه شدن الزام نصب دتکتور ها در قوانین نیازمند بررسی است، دستورالعمل هایی که سازمان آتش نشانی ارائه می کند هم بر اساس آیین نامه های ملی است، اگر چنین قوانینی وجود داشته باشد می تواند اتفاق خوبی باشد؛ البته با توجه به اینکه سیستم های گرمایشی در ساختمان های نوساز، به روزتر و استانداردتر است، موضوع گازگرفتگی در این ساختمان ها کمتر اتفاق می‌افتد و تهویه هوا هم در این ساختمان ها بهتر انجام می‌شود. 

۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 7715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =