شورای شهر در زمینه سوخت مازوت اختیاراتی ندارد

عضو شورای شهر تهران درباره آلودگی هوا و استفاده از سوخت مازوت توضیحاتی داد.

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران، با اشاره به فعالیت نیروگاه‌ها و مصرف سوخت مازوت اظهار کرد: به طور کلی هر صنایع یا نیروگاهی که از سوخت مازوت، گازوئیل و گوگرد بالا استفاده کند، طبیعتا این اقدام در افزایش میزان آلودگی موثر است.

او ادامه داد: در زمینه الودگی هوا شورای شهر و شهرداری اقدامات بسیار خوبی انجام داده البته این اقامات تنها مربوط به این دوره نبوده و در گذشته هم به مرحله اجرا رسیده اســـت.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بخش زیادی از الودگی هوا به دلیل استفاده از سوخت مازوت اســـت که نظارت بر این حوزه به وزارت نفت و رئیس سازمان محیط زیست سپرده شده و شورای شهر هم تذکراتی داده اســـت.

علیخانی افزود: البته این نکته قایل ذکر اســـت که شورای شهر دَر زمینه سوخت مازوت قانونا اختیاری ندارد و تنها دَر حوزه الودگی برنامه‌هایی را انجام داده اســـت و نمایندگان مجلس که سطح کاریشان وسیع و دَر حد ملی اســـت دَر این حوزه کارهایی انجام می‌دهند.

به گزارش شهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیخانی بیان کرد: برای کنترل آلودگی، شهرداری تعداد مراکز فنی و تجهیزات آن را  را افزایش داده است همچنین تا به امروز وظایف شورای شهر و شهرداری دَر زمینه آلودگی هوا انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: برای مثال سالیانه ٣ هزار و ٥٠ میلیارد تومان برای مترو اعتبار تعلق مــی گیرد، اما دولت سهم خود را پرداخت نکرده و اگر این کار انجام مــی شد ما جلوتر بودیم.

۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 7718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =