نمایشگاه نما محل تلفیق سلایق امروز و هویت تاریخی و بومی بود 

طرح های ارائه شده در نمایشگاه نما با تلفیقی از سلایق امروز، آموزه های دیروز،نیاز های جامعه و مبتنی بر هویتی تاریخی و بومی کشورمان بود.

‌به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با حضور در دومین نمایشگاه و همایش نما که از ۱۶ الی ۱۸ دی ماه در بوستان گفتگو بر پا شده بود با بیان مطلب فوق، گفت: این نمایشگاه رویداد بزرگ صنعت ساختمان کشور و با حضور تولید کنندگان نما متناسب با اقلیم شهر تهران و کشور اسلامی ایران بود.

او افزود: توجه به نما از منظر  زیبایی شهر، رنگ، مصالح و پایداری، سبک بودن، دانش بنیان بودن و توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید انرژی پاک در راستای توسعه پایدار شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: نماهای شهر پوشش ساختمان شهر به عنوان یک موجود زنده هستند که با پیوند آنها به یکدیگر  زیبایی شهر دوچندان و شعار معماری ایرانی- اسلامی متجلی می شود.

این مقام مسئول استفاده از نماهایی که پایداری لازم را در مقابله با حوادثی مانند زلزله و سیل داشته باشند و ایمنی شهر را بالا ببرند بسیار مهم دانست و گفت: امروزه با الزام شهرداری تهران، اداره کل معماری و ساختمان و معاونت شهرسازی شهرداری تهران استفاده از وال پست ها در دیوار های جانبی به جدیت دنبال می‌شود و کمتر ساختمانی است که امروزه آن را اجرا نکند.

موسوی افزود: در این نمایشگاه اجراهای خشک، بدون مصالح به نمایش گذاشته شده بود که می‌تواند در سرعت بخشی به کار، پایداری مصالح و عدم سقوط آنها کمک بود.

او در ادامه اضافه کرد: با توسعه این روند  و توجه بیشتر به این حوزه به پیش بینی هایی که در افق شهر تهران داشته ایم برسیم.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 7723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =