بازتاب اقدامات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در سایت متـروپلیس

شهر: سازمان بین المللی متـروپلیس (metropolic) که تجربه‌های مشترک شهرداری‌های بزرگ برای مقابله با ویروس کرونا را در سایت " شهرهایی برای سلامت جهانی" درج می کند در جدیدترین گزارش خود اقدامات و برنامه‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا برای کودکان کار را در بخش " شهرهایی برای سلامت جهانی" به عنوان اقداماتی قابل تحسین منعکس کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، در متن منتشر شده بر روی سایت متروپلیس، فعالیت ها در دو بخش ارایه خدمت به بی خانمان ها و کودکان کار درج گردیده است. در این گزارش میخوانیم:

اجرای اقدامات متقابل برای شهروندان بی‌خانمان

در این گزارش ارائه خدمات کامل اعم از اسکان و تغذیه کامل به طور شبانه روزی و همچنین خدمات بهداشتی، درمانی و مددکاری برای افراد بی خانمان در تهران را ستودنی توصیف کرده و به اقداماتی به شرح زیر اشاره شده است:
از مهمترین نکات اساسی برای مقابله با کرونا در محیط‌های کاری رعایت فاصله فیزیکی کارمندان و کارکنان در محل خدمت است. بدین منظور که از جمع شدن غیر ضروری کارمندان پرهیز شود. در صورت ممکن هم جلسه‌هایی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شوند.

درباره  فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در سطح شهر و بخصوص برای افراد بی‌خانمان باید اقدامات متقابل آموزشی و بهداشت شخصی برای پناهگاه‌ها مانند: شست‌وشوی دست، تشخیص علائم اجتماعی، محافظت از کارکنان و  مناطق مشترک انجام شود که در مراکز خدمات اجتماعی شهرداری تهران به خوبی رعایت شده است.

۱) اجرای برنامه های محافظتی برای کارمندان و مددجویان

۲) معاینه روزانه و بررسی علائم در افراد

۳) اعمال سیاست  دورکاری برای برخی از پرسنل

۴) مدیریت و جداسازی موارد مشکوک
۵) ایجاد اتاق‌های ایزوله برای بیماران مشکوک به کرونا و ارائه دستورالعمل ها و برنامه هایی برای استفاده از مناطق مشترک بهداشت محیط
۶) ضد عفونی روزانه مراکز
۷) تعبیه اتاق‌های جدا شده برای کنترل ارتباطات فیزیکی
۸) طراحی و استفاده از تابلوهای اعلانات، پوسترها، بروشورهای تبلیغاتی برای افراد، آموزش حمل و نقل ایجاد فاصله بین مشتری
۹) امکان انتقال آنها به مراکز اقامتی برگزاری دوره های آموزش مراقبت از خود برای کارکنان و مراجعان برای تشخیص علائم
 ۱۰) تنظیم زمان صرف غذا، اجتناب از وعده‌های غذایی بدون هماهنگی و تهیه و توزیع مواد بهداشتی حمام و حمام کردن برای جلوگیری از بروز بیماری، ایجاد دسترسی مناسی برای استفاده از سرویس های بهداشتی و استحمام امن، رعایت فاصله فیزیکی برای خواب با ایجاد فاصله مناسب برای تختخواب‌ها

اجرای اقدامات متقابل برای‌کودکان کار

مرحله اول ) راه‌اندازی سیستم تلفنی برای ارائه خدمات اجتماعی
مرحله دوم ) شناسایی و غربالگری کودکان کار و افراد زباله‌گرد
مرحله سوم ) تهیه و توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده ها برای مراقبت از خود
مرحله چهارم ) اجرای برنامه غربالگری برای کودکان کار و خیابانی
مرحله پنجم ) تهیه و سرو غذای گرم به صورت روزانه در محل های دپو زباله از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس تهیه و توزیع اقلام معیشتی در بین کار کودکان و خانواده‌های آنها 
مرحله ششم ) ادامه برنامه های آموزشی برای کودکان کار و خیابانی با یادگیری مجازی و از راه دور

گفتنی است ، " اتحادیه کلانشهرهای مهم جهان موسوم به "متروپلیس" سال ۱۹۸۴ میلادی با ۱۳۷ عضو و با هدف ارائه راه حل برای مشکلات کلانشهرها به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال ۱۹۸۵ در مونترال کانادا آغاز به کار کرد. شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز در آن عضویت دارند. حوزه آسیایی عمده ترین تجمع اعضای متروپلیس را شامل می شود و با تعداد ۲۹شهر، حوزه آفریقا با ۲۳ شهر، آمریکای لاتین ۱۲ شهر، اروپا

۸ شهر و آمریکای شمالی شهر در سازمان مذکور عضو هستند. ماموریت سازمان جهانی کلانشهر متروپلیس شامل ایجاد همکاری میان شهرها در خصوص مشکلاتی که کلانشهرها با آن مواجهند، معرفی و نمایندگی کلانشهرهای مهم جهان و همکاری با سازمان های بین المللی، سازمان های شهری دیگر و جامعه شهری و تسهیل مبادله دانش در میان شبکه اعضا است.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =