تهرانگردی جهانگیری و حناچی

شهر: شهردار تهران و معاون اول رئیس جمهوری امروز همزمان با بهره برداری از بزرگراه نجفی رستگار در جنوب شرق تهران، عملیات اجرایی شارباغ فاطمه زهرا(س) در جنوب غرب را نیز کلنگ زدند و در انتها هم از بوستان زندگی در محله هرندی دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری به همراه پیروز حناچی شهردار تهران صبح شنبه-۲۰ دی- با حضور در منطقه ۱۸ شهرداری تهران کلنگ آغاز عملیات بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ـ تبریز را بر زمین زدند. پروژه احداث محور شارباغ حضرت فاطمه الزهرا(س) یکی از پروژه های مهم مدیریت شهری پایتخت است که علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر تهران می تواند در رونق گردشگری شهری نیز موثر باشد.
این پروژه پس از انتقال خط راه آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر از میدان شهدای مدافع حرم تا دره رود کن تعریف شده است.
این پروژه در راستای شعار (تهران شهری برای همه ) و برای کاهش شکاف اجتماعی و حرکت به سوی بالا بردن سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۹، ۱۷ و ۱۸ شهر تهران شکل گرفته و شامل گستره های (فرهنگی، تفرجی)، (گردشگری،‌ تفرجی) و (تجاری، تفرجی) با ۹۱ درصد فضای سبز و باز در مناطق یاد شده است.
معاون اول رییس جمهور را در این مراسم علاوه بر شهردار تهران، سردار محمد رییس قرارگاه خاتم الانبیاء و برخی از معاونان شهردار و اعضای شورای شهر تهران نیز حضور داشتند.

جهانگیری و شهردار در ادامه بازدید و بهره برداری از چند طرح عمرانی شهر تهران فاز دو بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۴۸۷۰ متر را افتتاح کردند. 
بر اساس این گزارش بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۶۸۷۰ متر بخشی از کمربندی شرقی تهران و اتصال دهنده بزرگراه آزادگان به بزرگراه امام رضا(ع) در منطقه ۱۵ شهرداری تهران است.
با بهره برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار ضمن کاهش بار ترافیک در بزرگراه های بسیج و آزادگان، ترافیک ورودی جنوب شرق پایتخت به معابر شهری به ویژه سه راه افسریه کاهش یافته و در نهایت تکمیل رینگ خارجی شبکه فرودگاهی شهر تهران را به دنبال دارد.
در نتیجه اجرای این پروژه، حریم مناطق شهری مشخص شده و علاوه بر بهبود منظر شهری در مبادی ورودی شهر تهران، دسترسی زائران حضرت ثامن الحجج به مشهد مقدس تسهیل خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور و شهردار تهران در ادامه تهرانگردی خود از بوستان زندگی در محله هرندی هم بازدید کرد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 7752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =