طرح خیابان کامل در منطقه یک، طرحی انسان محور است 

شهرداری تهران با اجرای طرح خیابان کامل در پیاده راه خیابان شهرداری در منطقه یک، دیدگاهی انسان محور را دنبال می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران در جلسه ای که با حضور سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک و مهدی صالحی مدیر کل شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران ارشد شهرداری تهران و منطقه یک با هدف بررسی پروژه های کلان ترافیکی شمال تهران برگزار شد، با بیان مطلب فوق گفت: اجرای طرح خیابان کامل و احداث پیاده راه خیابان شهرداری به واسطه تغییر نگرشی که در فرهنگ شهرنشینی که همان محدودیت سواره است ایجاد می کند، دشواری های خاص خود را دارد، اما نتیجه آن مفید به حال شهر و شهروندان است و در ساماندهی ترافیک محدوده تاثیر به سزایی دارد.
شهردار منطقه یک نیز گفت: طرح ساماندهی خیابان شهرداری با هدف کاهش ترافیک این محدوده و احداث پیاده راه در آن با دستورالعمل اجرای طرح خیابان کامل در مناطق هم سویی داشته و خیابان شهرداری محور اجرای این طرح در شمال تهران است.
سید حمید موسوی افزود: طرح خیابان کامل با تعریف مسیرهای خاص پیاده، مسیر دوچرخه، مسیر اتوبوس، فضای سبز مناسب و... با احداث پیاده راه خیابان شهرداری حدفاصل میدان قدس و تجریش در شمال تهران اجرایی می شود.
او ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح سامان دهی خیابان شهرداری و احداث پیاده راه در آن گفت: در راستای احداث پیاده راه خیابان شهرداری، تعریض خیابان حمید در خیابان دربند در دستور کار قرار گرفت و گفتگوهای لازم در خصوص تملک عمده پلاک های واقع در مسیر طرح انجام و نتایج مثبتی حاصل شده است و تنها یک پلاک که در حاشیه رودخانه واقع شده با استعلام از شرکت آب و فاضلاب تعیین تکلیف و سپس از طریق سازمان املاک تملک می شود.
سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست خاطر نشان کرد: در شورای ترافیک با حضور شهردار تهران ۱۰ خیابان برای اجرای طرح خیابان کامل در تهران به تصویب رسیده است و خیابان شهرداری نیز یکی از این خیابان هاست که ضرورت دارد ۹۰ تا ۹۵ درصد دستورالعمل خیابان کامل در آن رعایت شود.
 در این نشست نماینده شرکت مشاور طرح احداث پیاده راه خیابان شهرداری(شرکت آمودراه) از آماده بودن نقشه های اجرایی در زمینه جمع آوری پایانه اتوبوسرانی تجریش، طراحی و اصلاح هندسی خیابان های حمید، دربند و طباطبایی پور و تقاطع های مربوطه خبر داد.
 

۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 7783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =