اراضی عباس آباد ظرفیت جانمایی ۲ هزار غرفه را دارد

شهر: مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره انتقال بازار پروانه به اراضی عباس آباد گفت که این مکان امکان جانمایی ۲ هزار غرفه را دارد و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ غرفه در این جمعه بازار مشغول فعالیت هستند.

سیدعلی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره انتقال پارکینگ پروانه به اراضی عباس آباد گفت: بعد از مشکلی که برای بازار پروانه پیش آمد، پیروز حناچی، شهردار تهران دستور داد که برای جانمایی این بازار فکر کنیم که در این مورد با شهرداری منطقه ۱۲ رایزنی شد. شهردار منطقه، پارک شهر را به عنوان یک گزینه مطرح کرد اما به دلیل آنکه فضا روباز بود و ممنوعیت هایی را برای حضور کسبه ایجاد می کرد، کسبه علاقمند نبودند و از سوی دیگر دادستانی هم با آن فضا مخالفت کرده بود امکان این کار مهیا نشد.

مفاخریان ادامه داد: مجددا فراخوانی دادیم که از بین مناطق مختلف و سازمان ها، سازمان نوسازی عباس آباد پذیرفت فضایی که در اختیار دارد را به اشتراک بگذارد و بازار پروانه در آنجا راه اندازی شود.

او افزود: بازار پروانه یکی از بخش های بازار صنایع دستی است که در این زمینه تفاهمی بین شرکت ساماندهی مشاغل، اراضی عباس آباد و  وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تنظیم شد که یک نمایشگاهی برای حمایت از صنایع دستی فراهم کنیم و بازارهای صنایع دستی را آغاز کنیم. چون بازار پروانه هم از بازارهای صنایع دستی بود آغاز این تفاهم نامه با این بازار همراه شد.

مفاخریان توضیح داد: تعداد افرادی که در حوزه صنایع دستی از سوی سازمان گردشگری معرفی می شوند افزایش پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: دو هفته پیش این بازار برای بررسی  مسائل مختلف از جمله ورود و خروج، پارکینگ مراجعان با حدود ۳۰۰ غرفه آغاز شد. هفته گذشته که افتتاحیه توسط شهردار و اعضای شورا انجام شد تعداد غرفه ها بیش از ۸۰۰ غرفه بود.

مفاخریان با اشاره به اینکه هنوز هم امکان افزایش غرفه وجود دارد، گفت: در فضای باز تعدادی غرفه رونمایی شده بود، در گذر باغ هنر هم تعدادی غرفه جا نمایی شد. یک منطقه دیگر هم در اراضی عباس آباد در حال مرمت است که ان شالله از هفته های آینده بارگذاری می شود . تعداد غرفه هایی که می تواند در اراضی عباس آباد جانمایی شود بیش از ۲ هزار غرفه خواهد بود.

اصالت اجناس را میراث تایید می کند

او در این باره که آیا عتیقجات بازار پروانه اجناس رصد و پالایش می شوند، گفت: وظیفه ای برای پالایش اجناس نداریم چون کارشناس این مساله نیستیم. اگر وزارت میراث این توانمندی را داشته باشد می تواند اصالت اجناس را سنجش کند. مبنای ما این نیست که کالایی را ارئه کنیم که هویت و اصالت آن را تأیید کرده باشیم. فرونشدگان احراز هویت شده اند و مشخص هستند. اگر جنسی فروخته شود که ادعای قبلیشان در آن وجود نداشته باشد قابلیت پیگرد دارد و شخص فروشنده می تواند از سوی دستگاه قضایی مورد تعقیب قرار بگیرد. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره اعتراض برخی به غیر مسقف بودن بخشی از بازار گفت: در حال حاضر همه بازار مسقف است که اتفاقا به این مورد هم به دلیل شرایط کرونایی اعتراض شده و بخش هایی را باز گذاشته اند که جریان هوا برقرار باشد و درخواست کردیم که محورهای جریان هوا افزایش پیدا کند.

او گفت: به دلیل ازدحام افتتاحیه و فاصله غرفه ها در هفته گذشته شاید مشکلاتی وجود داشت که برای هفته جاری باید تدابیری اندیشیده شود که فواصل بیشتر شود. چیدمان فضا توسط سازمان اراضی عباس آباد انجام شده و در حیطه عملکردی ما نیست ولی توصیه کردیم که برای مبحث کرونا فاصله گذاری اجتماعی و تهویه را جدی بگیرند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 7788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =