جزییات موافقتنامه طراحی و ساخت وسایل نقلیه برقی

شهر: موافقتنامه «اجرایی همکاری مشترک معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران» با حضور شهردار تهران و معاون علمی و فناری ریاست جمهوری میان دو طرف امضا شد.

به گزارش شهر، ظهر امروز –یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹- موافقت نامه سه ماده‌ای «اجرایی همکاری مشترک معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران» میان دو طرف امضا شد. همکاری و مشارکت در حمایت از مرکز نوآوری حمل و نقل پیشرفته به منظور اجرایی سازی فعالیت‌ها و ماموریت های این مرکز در راستای طراحی و ساخت و تجاری سازی وسایل نقلیه برقی اعم از موتورسیکلت کار برقی (الگوی مختص شهر تهران) و خودروی سبک برقی با کاربری شهری موضوع اصلی این موافقت نامه است.

در این موافقتنامه، شهرداری تهران با اعطای مشوق های مالی، پشتیبانی از مراکز نوآوری، کاهش ریسک تجاری سازی موتور سیکلت برقی، تلاش در زمینه هماهنگی و همراه کردن کلیه ارگان ها، سازمان ها و وزراتخانه‌های مرتبط در اجرای پروژه موتورسیکلت کار برقی و ... همکاری می کند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با کمک به کاهش موانع تجاری سازی، حمایت های مادی و معنوی، هماهنگی و همراهی با شهرداری تهران درباره اخذ مصوبات و مجوزهای لازم، تسهیل گری و هماهنگی در بهره مندی از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی برای تجاری سازی طرح های حاصل از نتایج تفاهم نامه و... در این راه همکاری می کند.

آنطور که در ماده سه این موافقت نامه آمده است؛ مسئولیت هایی را هم متوجه مرکز نوآوری حمل و نقل پیشرفته کرده است از جمله اینکه، این مرکز طراحی مفهومی و استقرار سامانه های شارژ و تعویض باتری های موتور سیکلت های کار برقی الگو در محدوده مرکزی شهر را انجام دهد.

همچنین در تبصره سه این ماده تاکید شده که؛ مرکز نوآوری برای جذب منابع مالی و امکانات زیربنایی موضوع موافقتنامه، شرکت یا شرکت هایی را به معاونت علمی و یا شهرداری تهران معرفی کند.  

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 7792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =