جمع آوری ۳۲۲۰ تن زباله خشک در طرح «شنبه های بدون پسماند» منطقه ۳

به منظور افزایش میزان تفکیک زباله در مبدا، طرح جداسازی زباله‌های تر و خشک از مبادی تولید با عنوان شنبه های بدون پسماند در منطقه ۳ در حال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: بی‌توجهی به جداسازی پسماندهای خشک و ‌تر در مبدا نتیجه‌ای جز شیوع پدیده زباله‌گردی و تخریب طبیعت ندارد و با تفکیک زباله می‌توانیم از این پس در فاجعه محیط‌زیستی که زباله‌ها رقم می‌زنند شریک نباشیم.

او با اشاره به افزایش تفکیک زباله شهروندان منطقه ۳ با اجرای طرح شنبه های بدون پسماند افزود: در طرح"شنبه های بدون پسماند"، ضمن جمع آوری زباله های تفکیک شده، آموزش های مورد نیاز نیز به شهروندان داده می شود.

هوشیار بیان کرد: نظارت بر جمع آوری پسماندهای تفکیک شده در غرفه های مستقر در محلات، آموزش خانه به خانه تفکیک زباله تر و خشک، توزیع کیسه های مخصوص پسماند خشک برای مجتمع های بالای ۲۰ واحد، آموزش به سرایداران مجتمع های مسکونی در این طرح اجرا می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ با افزایش مشارکت شهروندان در طرح"شنبه های بدون پسماند اشاره کرد و گفت: به طور میانگین تناژ جمع آوری زباله های خشک در غرفه های استقراری در محلات ۱۳۲۴ تن و مقدار جمع آوری شده توسط خودروهای ملودی ۱۸۹۶ تن است.

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 7794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =