تفکیک پاک پسماندهای شهری

شهر: با ساخت مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری که در آن از تکنولوژی روز دنیا در تفکیک استفاده می‌شود، شیرابه  پسماند گرفته شده و تفکیک پاک و درست انجام می شود. علاوه بر این ماشین های بزرگی که باعث ترافیک و نشت شیرابه در سطح شهر می‌شوند جمع‌آوری شده و انتقال به شکل پاک انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران دوشنبه -۲۲ دی-در حاشیه آیین آغاز ساخت مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ ایستگاه میانی در سطح شهر داریم که بحث انتقال و جمع آوری در آن انجام می‌شود اما هدف از برنامه امروز احداث ایستگاه جدید نیست بلکه تغییر این ایستگاه‌ها به MRF است یعنی از تکنولوژی روز دنیا در تفکیک استفاده می‌کنیم بدین صورت که شیرابه  پسماند گرفته شده و تفکیک پاک و درست انجام می شود. علاوه بر این ماشین های بزرگی که باعث ترافیک و نشت شیرابه در سطح شهر می‌شوند جمع‌آوری شده و انتقال به شکل پاک انجام می شود.

او درباره پهنه بندی ساخت این ایستگاه ها و مرکز پردازش پاک توضیح داد: دو ایستگاه در شرق، یک مورد در غرب و یک مرکز نیز در جنوب راه‌اندازی می‌شوند و به زودی نیز یک مرکز در شمال شهر ساخته می‌شود که هر کدام از این ایستگاه ها ۳ تا ۴ منطقه را در بر می‌گیرد و پسماندهای آنها را جمع آوری و در این ایستگاه ها پردازش می کند تا پسماند خشک با کیفیت تری به آرادکوه منتقل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره مشکلات احتمالی انتشار بو و شیرابه ها برای اهالی و همسایه‌ها گفت: این ایستگاه بیش از ۲۴ سال است که در حال فعالیت است و یکی از انگیزه‌های برای ایجاد مراکز پاک این است که در شرایط فعلی که این کار در محل روباز و در شرایط  پخش شدن شیرابه و تفکیک ناصحیح در شهر انجام می‌شود باید با تغییر وضعیت در محیط سربسته انجام و شیرابه بلافاصله با پرس هایی که در این سیستم وجود دارد گرفته و تصفیه می‌شود. در واقع یکی از کارها در این بخش، ایجاد مرکز تصفیه است که خروجی تصفیه شده وارد اگو شهری می‌شود که توافقات آن با آب و فاضلاب نیز انجام شده است.

او با بیان اینکه مجموعاً همه اقدامات به نفع محیط زیست است تا مزاحمتی برای شهروندان نیز نداشته باشد، یادآور شد: محیط سرپوشیده نیز بهینه و کار در فضای کمی به صورت فشرده انجام می‌شود تا قابل کنترل باشد. علاوه بر این برای اطمینان بیشتر مرکز پایش بو راه اندازی می شود تا بتوانیم وضعیت را رصد کنیم.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 7822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =