پیشبرد پروژه های مدیریت سیلاب در بزرگراه های غرب پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشبرد همزمان پروژه های مدیریت سیلاب در محدوده بزرگراه های فتح، آزادگان، شهید لشکری و آزادراه تهران-کرج خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی با اشاره به اهمیت تامین ایمنی بزرگراه های تهران مقابل خطر سیلاب، احداث و راه اندازی شبکه مدیریت سیلابی بزرگراه های پایتخت را از مهمترین الزامات طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر تهران برشمرد و یادآور شد: در این راستا تکمیل پروژه های مدیریت سیلاب در محدوده بزرگراه های فتح، آزادگان، شهید لشکری و آزادراه تهران- کرج به صورت همزمان ادامه دارد.
او همچنین با بیان آنکه عبور رودخانه کن از محدوده شریان های بزرگراهی شهر تهران، لزوم توجه به مباحث ایمن سازی این رودخانه را دو چندان کرده است، افزود: حادثه آب شستگی و تخریب پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در اوایل دهه ۹۰ همواره یادآور این نکته است که ایمن سازی بستر این رودخانه به ویژه در محدوده تقاطع های غیرهمسطح می بایست به موازات پروژه های مدیریت سیلاب پیگیری شود.
 صبوری در ادامه از تلاش برای ایمن سازی بستر رودخانه کن در محدوده عبور از آزادراه تهران-کرج (شهید فهمیده) خبر داد و گفت: در حالی که عملیات احداث سازه جهت ایمن سازی رودخانه در محل عبور از پل تقاطع آزادراه تهران- کرج به سرعت در حال تکمیل است، احداث حوضچه تعدیل سیلاب در شمال آزادراه ضمن ارجاع کار به پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه آغاز شده است.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، راهبری پروژه های مدیریت سیلاب و ایمن سازی بستر رودخانه کن در محدوده بزرگراه های غرب پایتخت به صورت همزمان و در قالب یک برنامه منسجم عملیاتی ادامه خواهد یافت و تلاش خواهد شد این پروژه ها با فعالیت شبانه روزی، طی ماه های آتی تکمیل و وارد مدار شوند.
 

۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 7828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =