چشم انداز فروشگاه شهروند در ۱۴۰۰

شهر: زمانی شهرداری نیاز داشته که شبکه ای از فروشگاه زنجیره ای برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همینطور خرید ارزان ایجاد کند اما؛ باید این موضوع را در نظر داشت که شهرداری نباید متولی این فروشگاه یا نمایشگاه باشد، درواقع شهرداری نمایشگاه‌دار و فروشگاه‌دار نیست.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشست با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت خدماتی کالای شهروند که صبح  سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ برگزار شد، بر لزوم به روزرسانی، تامین به موقع کالاهای اساسی، فروش مجازی و توسعه فروشگاه‌های شهروند تاکید کرد. 
به گفته او؛ اداره شهروند با توجه به اینکه مجموعه بزرگی است، باید به صورت علمی اداره شود نه بر اساس اظهارنظرهای شخصی. البته ممکن است برخی اظهارنظرها هم  مفید باشد، اما باید به این سمت برویم ‌که با روش‌های علمی و مشاوره های علمی مدیریت کنیم.  
معاون شهردار تهران توسعه فروشگاهی را موضوع استراتژیک دانست و گفت: در شرایط فعلی که رقبای جدی وجود دارد، فروشگاه شهروند امتیاز وابستگی به شهرداری را دارد که خود یک حامی قوی برای این فروشگاه محسوب می شودکه سایر رقبا آن را ندارند. بنابراین باید در احداث شعبه‌های جدید درست جانمایی کرد و همانطور که به شمال شهر توسعه پیدا کرده در جنوب شهر هم توسعه پیدا کند. 
امامی به نیروی انسانی مازاد در شهرداری تهران اشاره کرد و توضیح داد: هم اکنون شهرداری تهران با احتساب پیمانکاران ۱۲۸ هزار نیرو دارد که حتی اخراج یک نفر در برنامه ما نیست، شرکت شهروند هم نیروی انسانی مازاد دارد و با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، قرار بر اخراج کراکنان نیست بلکه باید بهینه‌سازی چیدمان نیروی انسانی در دستور کار باشد.  
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه پرسنل شهروند به دلیل مراوده مستقیم با مردم باید به صورت خاص آموزش داده شوند، توضیح داد: در اصلاح ساختار سازمانی ،شرکت شهروند هم همزمان با ورود به بازار سرمایه باید اصلاح ساختار نیز مورد توجه قرار بگیرد و نوع ساختار متناسب با نوع کار  باشد.
او ورود شرکت خدماتی کالای شهروند به بورس را یک نقطه عطف برای این شرکت عنوان کرد و گفت: جلب اعتماد مردم، مهم ترین کار است، زمانی شهرداری نیاز داشته که شبکه ای از فروشگاه زنجیره ای برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همینطور خرید ارزان ایجاد کند اما؛ باید این موضوع را در نظر داشت که شهرداری نباید متولی این فروشگاه یا نمایشگاه باشد و باید واگذار کند، البته واگذاری به بخش خصوصی به دلیل تجربه نامطلوبی که در کشور دارد، نگرانی را هم در پی دارد اما؛  ارایه سهام به بورس با واگذاری به بخش خصوصی بسیار متفاوت است. ورود به به بورس، شفاف سازی را به دنبال دارد. 
معاون شهردار تهران با بیان اینکه فروشگاه‌های شهروند مانند بانک شهر می تواند در همه شهرها توسعه پیدا کند، گفت: شهروند باید به فکر ایجاد سود پایدار باشد نه صرفا سودی که جلب رضایت شهروندان را به دنبال نداشته باشد، بلکه مانند درآمدهای پایدار شهری باید سالم و همیشگی باشد. 

او در ادامه به ایجاد کارت شهروندی اشاره کرد و افزود: کارت شهروندی باید همه خدمات و سرویس مورد نیاز شهروندان را ارایه کند و در کنار آن از این طریق می توان رفتارها و نیازهای مردم را تشخیص داد. 
امامی همچنین در ادامه بر لزوم توسعه مجازی و استفاده از فناوری ‌های نوآورانه و همینطور تبلیغات و اطلاع رسانی به شهروندان تاکید کرد.

در حاشیه این نشست، معاون شهردار تهران به همراه مدیرعامل و مدیران شرکت شهروند، از فروشگاه شهروند بیهقی بازدید کردند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 7854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =