آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در ۲ میدان

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها روز یکشنبه ۲۸ دی در میدان‌های هفتم تیر، فاطمی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، علیرضا علی‌بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه از انجام هماهنگی‌های ترافیکی به منظور برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در دو میدان هفتم تیر و فاطمی خبر داد و گفت: مراسم عزاداری در صبح یکشنبه ۲۸ دی ماه در میدان هفتم تیر و در ظهر یکشنبه در محل میدان فاطمی برگزار خواهد شد. او همچنین با اشاره به سیاه‌پوش شدن میادین قلب پایتخت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: آماده‌سازی دو میدان هفتم تیر و فاطمی از روز قبل از مراسم صورت می‌گیرد و عوامل خدمات شهری نیز در حین و بعد از برگزاری مراسم عزاداری برای خدمت‌رسانی و انجام مأموریت‌های مربوط به نگهداشت شهر در محل حضور خواهند داشت. نشست هماهنگی این مراسم با حضور عوامل اجرایی و خدمات‌رسان شهرداری مناطق ۶ و ۷ تهران برگزار شد.

جزئیات این مراسم در ادامه آمده است:

  • میدان فاطمی

در این میدان، عزاداران فاطمی از ساعت ۱۲ به عزاداری خواهند پرداخت که آیت‌الله کاظم صدیقی سخنرانی و محسن طاهری، عبدالرضا هلالی، روح‌الله بهمنیف علیرضا اسفندیاری و محسن عراقی نیز مرثیه‌خوانی خواهند کرد.  نماز ظهر و عصر نیز در این میدان اقامه خواهد شد.

  • میدان هفتم تیر

اجتماع بزرگ هیأت‌های عاشورای فاطمی نیز صبح روز شهادت،  از ساعت ۹:۳۰ صبح در این میدان برگزار خواهد شد که حجت‌الاسلام ثمری سخنرانی و حسین سازور مرثیه‌خوانی خواهد کرد.  این مراسم با حضور برادران و خواهران در عرصه میدان هفتم تیر برگزار خواهد شد.

۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 7870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =