۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 7875

کارگاه ملاقات با خیابان/ ۷

خیابان ولیعصر دغدغه شهروندان می شود

جزئیات انعقاد قرارداد و جوایز عکاسان خیابان ولیعصر
خیابان ولیعصر دغدغه شهروندان می شود

شهر: دبیر اجرایی کارگاه عکاسی ملاقات با خیابان ولیعصر گفت: کارگاه عکاسی ملاقات با خیابان علاوه بر اینکه مجموعه عکس خیابان ولیعصر را تهیه می کند این خیابان را تبدیل به دغدغه شهروندان خواهد کرد.

زهرا رضی، دبیر اجرایی کارگاه عکاسی ملاقات با خیابان ولیعصر در گفتگو با خبرنگار شهر درباره شکل برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه ملاقات با خیابان در حوزه عکاسی از پنجشنبه ۲۴ دی آغاز به کار می کند.

او توضیح داد: فراخوان این کارگاه از ۵ دی ماه و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ دی  بود که حدود ۸۰ نفر در این فراخوان شرکت کردند.

به گفته رضی، ۲۲ دی از میان ۸۰ نفر ۲۱ نفر انتخاب شدند.   متقاضیان از همه رشته ها بودند و روند انتخاب بدون نام بود. شرکت کنندگان باید رویکرد خود برای شرکت در این کارگاه را می نوشتند و مشخص می کردند که قصد دارند با چه موضوعی به خیابان ولیعصر نگاه کنند. علاوه بر این برای مشخص شدن نگاه عکاسانه افراد، متقاضیان باید نمونه عکس هایی با موضوع دلخواه ارسال می کردند.

او ادامه داد: بر همین اساس گروهی از افراد که متن یا عکس خود را ارسال نکرده بودند از شرکت کنندگان حذف شدند و در مرحله بعدی در روز داوری اول متن ها خوانده شد که در این بخش نیز گروهی تنها به توصیف از خیابان ولیعصر یا موضوعات دیگر پرداخته بودند و ایده ای ارائه نکرده بودند، به همین دلیل در درجه اول افرادی که دارای ایده در متن ها بودند انتخاب شدند. پس از رصد متن، عکس ها مورد داوری قرار گرفت که آیا متقاضی نگاه عکاسی مناسبی برای ایجاد قاب تصویری ایده خود دارد یا خیر؟ به این ترتیب ۲۱ نفر از میان ۸۰ نفر انتخاب شدند.

رضی گفت: در میان این افراد جامعه شناس، معمار، فارغ التحصیل مدیریت، دیپلمه، پرستار، گرافیست و نقاش داشتیم و اولویت این طور نبود که حتما منتخبان عکاس باشند. در حقیقت شهروندانی که نگاه عکاسانه داشتند انتخاب شدند.

دبیر اجرایی کارگاه عکاسی ملاقات با خیابان ولیعصر ادامه داد:۲۱ نفر تست کرونا دادند و خوشبختانه همه تست ها منفی بود. فردا گروه ها با یکدیگر آشنا می شوند که ۳ راهبر هر کدام گروه های ۷ نفره را هدایت خواهند کرد.

او ادامه داد: این گروه ها بعد از آشنایی برنامه ای به گروه اجرایی ارائه می دهند که در طول ۶ هفته به صورت مجازی و حضوری چه جلساتی خواهند داشت. بر اساس برنامه هر گروه، برای آنها فضای مجازی و حضوری در نظر گرفته می شود. این گروه ها با موضوعی که خودشان تعیین کرده اند از خیابان ولیعصر عکاسی خواهند کرد که این عکس ها ممکن است از ساختمان ها، خیابان ها یا مردم باشد.

او توضیح داد: موضوعات باید تا دو هفته دیگر مشخص شده باشند و موضوع در موعد مقرر از سوی گروه ها به شورای راهبری ارائه می شود. شورای راهبری شامل شهرداران، جامعه شناسان، عکاسان و ... می شود که نظرات خود را به شرکت کنندگان می دهند و پس از آن شرکت کنندگان کار خود را آغاز می کنند.

به گفته رضی؛ در نهایت نیز قرار است عکس های گرفته شده در نمایشگاه هایی به نمایش گذاشته شود. علاوه بر آن از هر کارگاه با ۳ مجموعه برتر قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان منعقد می شود که طی دو ماه مجموعه خود را کامل کنند. جدای از این قرارداد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ۲۰ تک عکس برگزیده تعلق خواهد گرفت.

او درباره هدف کلی برگزاری کارگاه نیز گفت: هدف از اجرای این کارگاه اتفاق فرهنگی حول محور خیابان  ولیعصر است. رسانه این کارگاه عکس است و گروهی  از افراد درگیر می شوند و مجموعه عکسی از خیابان ولیعصر تهیه می شود. این مجموعه بسیار ارزشمند است و ارزشمندتر این است که برای مدتی خیابان ولیعصر دغدغه این افراد می شود و ممکن است این روند در آینده طولانی تر شود و این امر در جامعه گسترش یابد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 7875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =