‌زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک آماده سازی می شود

زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک با هدف ایمنی و امنیت، سلامت و بهداشت عمومی، حمل و نقل، زیرساخت های فیزیکی و اجتماعی برای حضور بیشتر کودکان و نوجوانان آماده و مناسب سازی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در خصوص انتخاب زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک اظهار داشت: یکی از راه های تحقق شعار مدیریت شهری با عنوان "تهران شهری برای همه" توجه به مناسب سازی شهر برای گروه های مختلف شهروندان، از جمله زنان، مردان، کودکان، معلولان است.

او افزود: با بهره گرفتن از مشارکت خوب شهروندان منطقه، طرح "محله دوستدار کودک" در زعفرانیه به مرحله اجرا در آمد و امیدواریم این طرح به تدریج در تمامی محلات منطقه اجرایی شود.

سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه نیز خاطر نشان کرد: طبق نظر مشاورین طرح، این برنامه براساس چک لیست استاندارد و پیمایش میدانی توسط کارشناسان متخصص آماده شده است و براساس اطلاعات جمعیتی، حدود ۱۷ درصد ساکنین محله زعفرانیه کودک و نوجوان هستند که این موضوع برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های خاص مدیریت شهری و  توجه بیشتر به این رده سنی را گوشزد می کند.

او گفت: در طرح محله دوستدار کودک، با تمام ذینفعان به ویژه کودکان و نوجوانان، ساکنین محله، والدین و مدیریت شهری گفتگو شده و تمام معابر و بوستان ها برای حضور و تردد بیشتر و ایمن تر کودکان مناسب سازی می شود.

سجادی با تشریح ویژگی های محله به برخی برنامه های عملیاتی در حوزه معاونت های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی اشاره کرد و افزود:  برنامه های زیرساختی طرح در ۳ سال و برنامه های اجتماعی و فرهنگی آن طی ۵ سال در محله به اجرا خواهد رسید.

۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 7876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =