اتمام بهسازی شبکه توزیع برق منطقه ۱۷ تا پایان تابستان

طرح ایمن سازی شبکه توزیع برق و جایگزینی تیرهای سیمانی با تیرهای چوبی، فرسوده و معارض با هدف تعریض معابر و کاهش خطر برای شهروندان در منطقه ۱۷ اجرا شد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، صبوری رئیس شرکت توزیع برق شهر تهران، حمید محسنی مدیرکل حراست وزارت نیرو با حضور در سالن اجتماعات منطقه ۱۷ با محمودکلهری شهردار و شورایاران این خطه از پایتخت در خصوص وضعیت تعویض و جابجایی تیرهای برقی فرسوده منطقه هفده به بحث و گفتگو نشست.

محمودکلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران از تعویض تیرهای برق فرسوده و معارض در راستای ایمن سازی معابر در سطح منطقه خبر داد و افزود: از آنجایی که امنیت و سلامت شهروندان در اولویت امور مدیریت شهری قرار دارد با سرعت و جدیت به اجرای طرح ایمن سازی شبکه توزیع برق و جایگزینی تیرهای سیمانی با تیرهای چوبی، فرسوده و معارض در معابر اقدام اساسی برای تعریض معابر و کاهش خطر برای شهروندان عزیز در معابر این منطقه خصوصا در بافت فرسوده صورت گرفت.

محمود کلهری با اشاره به تعامل بین بخشی میان مدیریت شهری و اداره برق گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بین شهرداری منطقه ۱۷ و اداره برق تیرهای برق فرسوده و چوبی و صد البته تیرهای برق بتنی که معارض تشخیص داده شده اند تعویض، جا به جا و یا ایمن سازی شدند. این کار با یک همکاری خوب دوجانبه و به نوعی با یک مدیریت یکپارچه شهری کوچک صورت گرفت.

شهردار منطقه۱۷ با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: شهرداری منطقه ۱۷ در سطح محلات اقدام به نهرسازی کرده که قبل از نصب پوشش آسفالت چندین تیر چراغ برق معارض جابجا و ایمن سازی شدند تا اهالی منطقه برای عبور و مرور و یا ورود به پارکینگ های خود مشکلی نداشته باشند.

او با اشاره به اجرای این طرح از سال گذشته گفت: اجرای طرح تعویض تیرهای فرسوده چوبی از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در برخی محلات همچون محله امامزاده حسن(ع) درحال اجراست و در روزهای گذشته  حدود ۱۷ تیر چراغ برق در این محله با دقت جابجا شد. در محله ابوذر غربی هم طبق طرح موجود، جابجایی‌های تیرهای معارض و مشکل دار در حال انجام است. همچنین تیرهای فرسوده محله آذری هم در حال شناسایی است و انشاالله در پایان کار به اداره برق تحویل داده خواهد شد.

 کلهری افزود: توسعه خدمات شهری از جمله اهداف مهم شهرداری منطقه ۱۷ است و از آنجایی که برخی تیرهای بتنی و یا فرسوده به دلیل اجرای طرح تعریض معابر در مکانهای نامناسبی باقی می ماندند و همین مسئله تردد خودروها را هم دچار مشکل می کرد لذا با کارشناسی‌های صورت گرفته، اقدام به جابجایی آنها کردیم تا شهروندان منطقه بتوانند بدون مشکل عبور و مرور کنند. شهرداری منطقه ۱۷ با جایگزینی تیرهای فرسوده و چوبی با تیر های بتنی استاندارد سازی خوبی در توزیع برق منطقه انجام داده است. اگرچه مکاتبات لازم هم با وزارت نیرو و سازمان توانیر صورت گرفته و کارشناسان، اکثر تیرهای فرسوده و معارض را با دقت شناسایی کرده اند و این کار همچنان نیز ادامه خواهد داشت تا به یک استاندارد سازی لازم دست پیدا کنیم.

کلهری همچنین به رضایت شهروندان از این اقدام شهرداری منطقه ۱۷ اشاره کرد و گفت: آسایش و امنیت شهروندان همواره در اولویت‌های ما بوده و برای تداوم این مسیر از هیچ کوششی نیز دریغ نخواهیم کرد. طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان تا پایان پروژه حدود ۸۰۰ تیر بتنی در منطقه ۱۷ تهران نصب خواهد شد تا عبور و مرور شهروندان ایمنی بالاتری پیدا کند. همچنین تاکنون در محلات مختلفی چون گلچین، امامزاده حسن (ع) کار نوسازی و جایگزینی تیر های بتنی با تیرهای چوبی فرسوده و معارض انجام شده و این کار همانطور که اعلام کردیم همچنان طبق استانداردهای لازم در سایر محلات نیز ادامه خواهد داشت.

صبوری مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران نیز با اشاره به مشکلات موجود گفت: با وجود مشکلات کشور، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی به شبکه توزیع برق متصل شده‌اند و ۹۵ درصد تجهیزات برقی توسط دانشمندان کشورمان ساخته می شود. مسئولیت تامین برق پایتخت بر عهده ماست و بیش از ۱۳ درصد مشترکین را در بر می‌گیرد.

صبوری تاکید کرد: قانون تکالیف ما و شهرداری ها و سازمان های خدمت رسان را مشخص کرده است. اگر اختلاف نظر کارشناسی در امورات اداری وجود دارد مسئله ماست و باید آن را حل و فصل کنیم. مردم می خواهند احساس کنند که مطالباتشان محقق شده است.  شبکه فرسوده تیرهای برق تعریف کارشناسی دارد. و همه تیرها را نمی توان جمع آوری کرد. به هر حال برای این تیرها در سالهای گذشته سرمایه‌گذاری شده و باید در تعویض آن دقت نظر کارشناسی داشت.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به شبکه فرسوده توزیع برق گفت: در شبکه فرسوده ای تیر معارضی بود، آن راحتما تعویض می کنیم. پس از دستور آقای وزیر، در مرحله اول حدود ۹۰۰ مورد تیر برق را شناسایی کردیم. به طور شبانه ‌روزی همکاران تلاش کردند و تاکنون ۳۳۰ پایه اصله تعویض شده، و در همین اثنا شبکه سیمی را هم تبدیل به کابل خود نگهدار کردیم. ۳۳۰پایه و ۳۰ کیلومتر شبکه قدیمی باقی مانده  که ان شاالله تا پایان نیمه اول سال جاری، آن ۳۰ کیلومتر باقیمانده را هم تعویض خواهیم کرد.

او تاکید کرد: برای تعویض برخی از شبکه‌ها باید تعریض خیابان انجام شود و کل معبر تغییر کند لازمه این‌اجرای این کار محقق شدن برخی از تغییرات در بافت شهری است. با جدیت و اعتقاد، دستورات آقای وزیرنیرو در منطقه ۱۷ را پیگیری خواهیم کرد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
کد خبر: 790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =