سرعت احداث فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی افزایش یافت

شهردار منطقه ۱۸ تهران از آزاد سازی یکپارچه ۱۷۰۰ متر از معارضین ملکی واقع در مسیر بزرگراه ۷۶ شهید بروجردی به عنوان بزرگترین محور مواصلاتی در دست احداث این بخش از پایتخت خبر داد.

به گزارش " شهر" به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه  ۱۸ ، سید محمد فیاض با اشاره به این نکته که فاز نخست این محور مواصلاتی و بزرگراهی در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصدی برخوردار بوده و با رفع این ملک معارض ، سرعت اجرای آن دو چندان میشود، گفت:این فاز از بزرگراه در حد فاصل بلوار شهید مهتدی تا میدان جانبازان طراحی و در دست احداث بوده که وجود این ملک معارض در مسیر اجرا ،  پیشرفت فیزیکی و سرعت اجرای آن را کاهش داد.

او ادامه داد : با پیگیری های بعمل آمده، این ملک طی دو مرحله و با صرف هزینه ای بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال تملک و آزادسازی یکپارچه ای بطول بیش از ۱۷۰۰ متر در مسیر احداث فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به انجام رسید.

این مقام مسئول همچنین از طراحی و جانمائی تعداد ۵ پل و تقاطع غیر همسطح در مسیر احداث فاز نخست بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی سخن به میان آورد و افزود: از این تعداد سازه ، پلهای شهیدان میرزائی، اصغری، ۴۵ متری کن تکمیل و به بهره برداری رسیده و بزودی نیز پل رودخانه کن به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به گفته شهردار منطقه ۱۸ تهران ، تنها پل و تقاطع غیر همسطح باقیمانده در این فاز بنام میدان جانبازان بوده که در حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا اواسط بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد.

گفتنی است : بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی بطول ۲ /۵ کیلومتر به عنوان یک محور مواصلاتی که توسط سازمان فنی و مهندسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال اجرا است، ضمن کاهش بار ترافیک ناشی از تردد وسائط نقلیه سنگین به بازار آهن و یراق آلات شاد آباد ، نقش مهمی در اتصال بزرگراه آزادگان و آزاد راه تهران–ساوه به بزرگراه فتح و دیگر شریانهای ارتباطی پایتخت ایفا خواهد کرد.

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 7924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =