قدردانی از دوچرخه سواران منطقه ۳ در روز هوای پاک

شهرداری منطقه ۳ همزمان با روز هوای پاک از دوچرخه سواران این منطقه قدردانی کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، در این مراسم که در ساعات اولیه صبح روز ۲۹ دی ماه  برگزار شد، به شهروندان دوچرخه‌سواری که از مسیر دوچرخه خیابان‌ میرداماد عبور می‌کردند با اهدای گل تقدیر شد و با آن‌ها درباره تأثیر دوچرخه‌سواری شهروندان بر میزان کاهش آلودگی هوای شهر و تندرستی شهروندان صحبت شد.

از دیگر برنامه های هفته هوای پاک می توان به آگاه سازی، اطلاع رسانی، نمایش و ارائه پیامها، مفاهیم و محتواهای متنی، صوتی، تصویری و بصری هفته هوای پاک به شهروندان با استفاده از تمامی ظرفیتهای ممکن، پخش کلیپ، تیزر، موشن گرافی و فیلم کوتاه از تلویزیونهای شهری و نمایشگرهای موجود در منطقه اشاره نمود.

در ادامه، تکریم و قدردانی از دبیران و اعضای فعال کانونهای محیط زیست محلات در منطقه،  استفاده از ظرفیت اعضای کانونهای محیط زیست محلات در اجرای برنامه های هفته هوای پاک،  استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی جهت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و انتشار پیامها و مفاهیم هفته هوای پاک، انتشار محتواهای آموزشی برای شهروندان، استفاده از ظرفیت سایت، کانالها و صفحات مجازی منطقه، نواحی و سراهای محله از دیگر برنامه های هفته هوای پاک است.

همچنین  استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی شاد جهت انتشار پیام، ارائه آموزش و محتواهای آموزشی به دانش آموزان مناطقی که امکان برقراری با این سامانه را برای خود فراهم نموده اند، برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی از جمله نقاشی، طراحی پوستر، ایده پردازی، انشاء نویسی، جملات محیط زیستی و... و. با موضوع هوای پاک ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسلان با همکاری دبیران و اعضاء کانونهای محیط زیست محلات بر اساس ظرفیت منطقه جزو برنامه های این هفته است.

ضمن اینکه، وبینارهای آموزشی، پنلهای پرسش و پاسخ و میزگردهای مباحثه آنلاین، کارگاههای آموزشی مجازی برای کارکنان منطقه، برنامه ریزی و تدارک اقدامات مشترک با اداره آموزشهای شهروندی منطقه نیز برگزار می شود.

در ادامه برنامه های پیش بینی شده هفته هوای پاک، بررسی معاینه فنی موتورخانه های ساختمانهای شهرداری و خودروهای در خدمت منطقه، شناسایی منابع آلاینده و ارائه آموزش به صاحبان مشاغل، کارگاهها و صنایع آلاینده از طریق برگزاری کارگاه، آموزشی مجازی و ارسال پیام با بهره گیری از بانک اطلاعاتی اداره ساماندهی منطقه، پیمایش مسیر منزل تا محل کار با دوچرخه توسط کارمندان داوطلب و علاقمند،  هم رکابی مدیران و کارکنان منطقه نیز اجرا می شود.

و در نهایت تقدیر از کارکنان منطقه که غالباً از دوچرخه جهت حضور در محل کار استفاده می کنند، تقدیر از رانندگان نمونه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی های هیبرید در سطح منطقه،  کاشت نهال از گونه های مناسب و بومی همچون اقاقیا، زیتون تلخ، تنظیم موتور رایگان خودروها توسط مکانیکهای داوطلب) با هماهنگی منطقه و اعلام قبلی از طریق بنر وصفحات فضای مجازی منطقه و محلات و سایر اقدامات و برنامه های نوآورانه و خلاقانه نیز از جمله برنامه های این هفته است.

برنامه های هوای پاک توسط معاونت های ترافیک، اجتماعی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ با رعایت دستوالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا، حفظ فاصله اجتماعی و در نظر گرفتن سلامت شهروندان و کارکنان اجرا می شود.

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 7929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =