رینگ تاریخی اراک به پیاده راه تبدیل شد

شهر: شهردار اراک معتقد است استفاده از تجربه تمام شهرها، به خصوص کلانشهرها در ایران و شهرهای بزرگ در سایر کشورها، به استفاده از دانش فنی یکدیگر کمک می کند و استفاده از این دانش نیز به بهره وری شهرها و کشورها کمک می کند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدکریم شفیعی، شهردار اراک درباره برگزاری پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، گفت:  توسعه زیرساخت های شهرها برای آرامش و آسایش مردم، منطبق بر طرح های جامع و طرح های تفصیلی در شهرها ایجاد می شود و کمک می کند هر شهری متناسب با اقلیم، برنامه ها و طرحی که به عنوان طرح فرادست دارد، توسعه پیدا کند.

او ادامه داد: استفاده از تجربه تمام شهرها، به خصوص کلانشهرها در ایران و شهرهای بزرگ در سایر کشورها، به استفاده از دانش فنی یکدیگر کمک می کند و استفاده از این دانش نیز به بهره وری شهرها و کشورها کمک می کند. بنابراین من معتقدم با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، هم به یکدیگر کمک کرده ایم و هم بهره وری فعالیت های شهری را افزایش داده ایم.

شهردار اراک در پاسخ به این سوال که آیا در دو سال گذشته شهر اراک پروژه ای در حوزه انسان محوری و با این رویکرد انجام داده است، بیان کرد: شهر اراک به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور، با تقریبا ۶۲۰ هزار نفر جمعیت و وسعت ۷۲۰۰ هکتار، دارای بافتی نسبتا قدیمی است. هسته مرکزی شهر، هسته تاریخی و قدیمی شهر است و با توجه به اینکه این شهر، تک هسته ای است؛ رینگ های مختلف شهری، اطراف این هسته مرکزی تعریف شده اند .

او ادامه داد: در دو سال گذشته تلاش کردیم که این رینگ تاریخی و قدیمی و هسته مرکزی شهر را به پیاده راه تبدیل کنیم. خوشبختانه مطالعات خیلی خوبی انجام شد. فاز اول میدان شهدا یا باغ ملی سابق و اطراف بازار تاریخی اراک به پیاده راه تبدیل شد. این پیاده راه کمک کرده که آن فضا در اختیار مردم و گفتمان شهری قرار بگیرد و از جولانگاه خودروهای شخصی خارج شود.

شفیعی گفت: حدودا ۱۰ هکتار مساحت بازار تاریخی اراک و بناهای قدیمی اطراف است که معابر اطراف آن در حال تبدیل شدن به پیاده راه است. فاز اول این پروژه، انجام شده است. انشالله تا سال آینده بتوانیم مرکز شهر اراک، هسته میانی و اطراف بازار تاریخی را تبدیل به پیاده راه کنیم.

بر اساس این گزارش برخلاف اطلاع رسانی و برنامه ریزی قبلی مبنی بر برگزاری پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران مورخ ۲۵ آذر ماه سال جاری، متاسفانه به علت اعمال محدودیت ها و تعطیلات سراسری در کشور و سایر نقاط جهان مربوط به پاندمی کرونا، تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه به روز سه شنبه 7 بهمن ماه ۱۳۹۹ تغییر یافت. همچنین این مراسم با توجه به وضعیت زرد تهران و دستورالعمل صادر شده، به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 7936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =