ظرفیت پذیرش مسافران ایستگاه کمیل ۲ برابر می شود

شهر: دوشنبه صبح -۲۹ دی ۱۳۹۹- همزمان با روز هوای پاک ورودی شرقی ایستگاه کمیل واقع در خط ۷ مترو تهران با حضور سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به بهره برداری رسمی رسید.

به گزارش شهر، ایستگاه کمیل در خط ۷ مترو واقع شده است. سال ۱۳۹۷ این ایستگاه به بهره برداری رسید و ورودی شمالی برای تسهیل دسترسی افراد کم توان جسمی و حرکتی  آن به روی شهروندان گشوده شد. اکنون این ایستگاه به موجب افتتاح ورودی شرقی خود، به حداکثر بهره برداری رسیده و تکمیل می‌شود. لازم است بدانید که ورودی شمال غربی آن در منطقه ۱۰ و ورودی شمال شرقی در محدوده منطقه ۱۱ شهرداری واقع شده است. با افتتاح ورودی شمال شرقی، بار ترافیکی محدوده بزرگراه شهید نواب صفوی با جذب متوسط چهار و ۵۰۰ مسافر در روز، تا حدودی تسهیل خواهد شد.

درخواست جدی اهالی منطقه ۱۱

افتتاح ورودی شمال شرقی ایستگاه کمیل از جمله مطالبات جدی شهروندان منطقه ۱۱ بوده که زمینه رفت و آمد آنان به این ایستگاه و استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی را تسهیل می کند. با بهره برداری از ورودی جدید، ظرفیت پذیرش مسافران بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت. به موازات این امر ۸ رشته پله برقی که ۱۰۰ درصد ساخت داخلی است نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و به ۱۰ رشته پله برقی در ورودی شمال غربی افزایش خواهد یافت. تسهیلات برای افراد کم توان جسمی و حرکتی برای تسهیل دسترسی افراد کم توان جسمی و حرکتی دو  دستگاه آسانسور در ورودی شمال شرقی ایستگاه کمیل نصب شده که همزمان با افتتاح آن، آماده جابه‌جایی مسافران خواهد بود. هزینه ساخت بخش سازهای تمامی ایستگاه مترو کمیل ۸۰ میلیارد تومان بوده و ۱۶۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن هزینه شده است؛ در این میان ورودی شمال شرقی ایستگاه و تجهیزات و امکانات جانبی آن در کمتر از دو سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ساخته و آماده خدمت رسانی به مسافران مترو تهران شده است.

احجام عملیات عمرانی

دوازدهمین ایستگاه خط ۷ متروی تهران در عمق ۳۰ متری زمین قرار دارد و طول سکوی آن نیز ۱۶۰ متر است. زیر بنای ایستگاه کمیل حدود ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده و ۶۳ هزار متر مکعب خاکبرداری: ۳ هزار و ۷۰۰ تن آرماتور بندی، ۲۹ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع سنگ کاری برای آماده سازی آن انجام پذیرفته است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 7943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =