مدیریت پسماندهای شیشه ای در منطقه ۱۹

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: از این پس پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب مدیریت می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست را محور فعالیتهای مدیریت پسماند اعلام کرد و افزود: جمع آوری پسماندهای شیشه ای ساختمان ها قبل از تخریب و نوسازی گام دیگری در همین راستا محسوب می شود که به منظور اجرای بهینه این عملیات، اطلاع رسانی و آموزش های لازم به کارکنان دفاتر الکترونیک شهر به همراه توزیع بروشور مخصوص آموزشی صورت گرفته است.
همچنین برای آشنایی شهروندان با مراحل کار، بروشورهای تهیه شده از طریق ادارههای شهرسازی ساختمان های نواحی شهرداری بین آنان توزیع می شود.
این مسئول در بخش دیگری از اتمام آموزش های بازیافت و تفکیک پسماند به ساکنان ۵  شهرک در طرح شنبههای بدون پسماند خبر داد و گفت: طی این فعالیت بیش از ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار تحت آموزش قرار گرفتند که مشارکت ساکنان شهرک ها در تفکیک پسماندها با جمع آوری نزدیک به ۴۰۰ کیلو پسماند خشک از نتایج این آموزش ها بوده است.
به گفته صبوری بطور میانگین نزدیک به ۱۵۰۰ کیلوگرم پسماند خشک نیز طی روزهای شنبه از غرفه های بازیافت جمع آوری می شود.
او در ادامه با اشاره به تجهیز ساختمان های شهرداری این منطقه به دستگاه کمپوستر بیان کرد: این دستگاهها که پسماندهای تر را  به کود کمپوست تبدیل میکنند تاکنون در ۷ ساختمان منطقه جانمایی شده است.
 

۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 7957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =