تهران،نماینده ایران در مجامع بین المللی است

شهر: کلانشهرها آنقدر مهم هستند که برای نشان دادن آن ها به روابط بین الملل و تعاملات جهانی احتیاج داریم و اگر شهر ها و کلانشهر ها را نمود بزرگ و دستاورد انسان ها بدانیم؛ برنامه هایی مانند خشت طلایی یقینا حضور ایران و تهران را در برنامه های بین المللی نشان خواهد داد.

به گزارش شهر، فرزانه ساسان پور، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، درباره تاثیر رویدادهای بین المللی مانند خشت طلایی تهران بر حوزه آکادمیک و اجرایی گفت: مسلما امروز دنیای ارتباطات است، بنابراین برای دیده شدن باید حضور بسیار فعالی در مجامع جهانی داشته باشیم.

به گفته او؛ امروز دولت ها را تحت عنوان پایتخت آن ها می شناسند، برای مثال می گویند دولت تهران. بنابراین کلانشهرها آنقدر مهم هستند که برای نشان دادن آن ها به روابط بین الملل و تعاملات جهانی احتیاج داریم و اگر شهرها و کلانشهر ا را نمود بزرگ و دستاورد انسان ها بدانیم؛ با اتفاقاتی که در کلانشهرها می افتد چهره ما در جهان نمایان تر خواهد شد. برنامه هایی مانند خشت طلایی یقینا حضور ایران و تهران را در برنامه های بین المللی نشان خواهد داد.

ساسان‌پور، با بیان اینکه رخدادهای بین المللی دیدگاه دنیا را نسبت به ما تغییر خواهد داد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که تهران هم جز شهرهایی است که همگام با شهرهای جهان قدم بر می دارد و خود را در رابطه با فناوری ها، نوآوری ها و رویکردهای جدیدی که در ارتباط با پیشرفت و تحول شهرهاست همگام می کند. بنابراین فعالیت هایی از این دست، نشان دهنده جایگاه شهر تهران در سطح دنیا و فعالیت هایی که در حوزه های اجرایی در حال انجام است و زحماتی که در این دوران کشیده می شود، است.  

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: همچنین در سطح آکادمیک، ما برای شناسایی خود حتما باید حضور پیدا کنیم. بنابراین برگزاری کنفرانس ها، گردهمایی ها و چنین جشنواره هایی می تواند به آسانی جامعه ما را به جامعه آکادمیک دنیا نشان دهد. در نتیجه جشنواره خشت طلایی می تواند نقطه عطفی برای گره زدن این فعالیت ها در دنیا، در سطح آکادمیک و اجرایی باشد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 7984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =