۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 7989
حق شهروندان نیست که با تاکسی فرسوده تردد کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سن اتوبوس های ما خیلی زیاد است و در ده سال گذشته دولت در نوسازی و یا توسعه ناوگان اتوبوسرانی هیچ کاری نکرده است فقط در بودجه سال آینده دولت رقم های کمی برای ناوگان حمل و نقل عمومی دیده شده است که امیدوارم مجلس هم به آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سیدمناف هاشمی در حاشیه آیین تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره استفاده از ظرفیت افکار عمومی در پیگیری و تحقق بودجه حمل و نقل عمومی گفت: تجربه نشان داده است که هر وقت مطالبه گری باشد به نتیجه هم خواهیم رسید. این تجربه را در خیلی از مباحث بودجه و کمکی از دولت و شهرداری دریافت کردیم، داشتیم و خدا را شکر می کنم که شهرداری تهران در حوزه ناوگان مترو تلاش می کند. هم اکنون قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از چین در حال پیگیری است، با شرکت های داخلی هم برای ساخت اتوبوس و واگن مترو در حال مذاکره هستیم.

او افزود: تهران هم اکنون زیرساخت های خوبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دارد، ما با همین زیرساخت ها و در شرایط کرونایی می توانیم مسافران مترو را از ۱.۹ به ۵ میلیون برسانیم ، ظرفیت اتوبوس در شرایط غیر کرونایی ۲ میلیون سفر را می توان با افزایش تعداد اتوبوس ها به ۵ میلیون رساند.

هاشمی اضافه کرد: سن اتوبوس های ما خیلی زیاد است و در ده سال گذشته دولت در نوسازی و یا توسعه ناوگان اتوبوسرانی هیچ کاری نکرده است فقط در بودجه سال آینده دولت رقم های کمی برای ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است که امیدوارم مجلس هم به آن توجه کند.

او به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: حق شهروندان نیست که با چهل هزار تاکسی فرسوده تردد کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت افکار عمومی در تحقق مطالبات حمل و نقل گفت: در زمینه مطالبه گری و انتظارات، هر زمانی رسانه ها و افکار عمومی به هوای پاک ورود کرده اند، به نتیجه رسیده ایم.

هاشمی درباره کم توجهی دولت به حوزه حمل و نقل گفت: همه دولت ها به حمل و نقل کمتر توجه کرده اند شاید ما به عنوان مسئولین شهری و وزارت کشور نتوانسته ایم موضوع را تبیین کنیم امروز که تلاش ویژه کرده ایم فکر می کنیم داریم نتیجه می گیریم. شاید اگر سال های قبل تلاش می کردیم امروز به نتیجه می رسیدیم. امیدوارم در آینده با همکاری مجلس و دولت و مطالبه گری مردم بتوانیم به این اهداف برسیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 7989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =