کاشت ۳۰۰ نهال مثمر و غیر مثمر در منطقه ۳ به مناسبت هفته هوای پاک

به مناسبت هفته هوای پاک، ۳۰۰ نهال مثمر و غیرمثمر در معابر و بوستان های منطقه ۳ کاشته شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست در این خصوص گفت: در این مراسم نحوه صحیح کاشت نهال به شهروندان آموزش داده شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳، توسعه فرهنگ درختکاری و حفظ و توسعه فضای سبز را از اهداف این برنامه خواند و گفت: نهال توت، چنار، زبان گنجشک، زیتون تلخ و ... در خیابان های (ولیعصر(عج)، نلسون ماندلا) و بوستان های اقاقیا، جنگل صالحی، لچکی رام، خلیج فارس، ملت، سهیل و جنگل مطلبی و لچکی پل صدر، منظریه، قلندری، دولت، بلوار افشاری جهت تلطیف هوای پایتخت کاشته شد.

هوشیار با تاکید بر اهمیت توسعه فضای سبز و محیط زیست در کاهش و کنترل آلودگی هوا گفت: هرساله به مناسبت هفته هوای پاک و با هدف ترویج فرهنگ کاشت درخت، برنامه‌های درختکاری از سوی اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۳ انجام میشود.

او محیط زیست و فضای سبز را سرمایه ملی و امانت مهم الهی است که باید از این امانت به درستی حفاظت کرد و آن را به نسل‌های آتی تحویل داد و افزود: درختان را نبض زمین هستند که با جذب گازهای سمی همانند دی اکسیدکربن و تولید اکسیژن یکی از اساسی‌ترین نیاز انسان و حیوان را تأمین می‌کنند.

۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 8026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =