اجرای طرح ارتقاء امنیت زنان و خانواده در منطقه ۳

اجرای طرح ارتقاء امنیت زنان و خانواده در قالب پروژه های کوچک مقیاس محله ای منطقه ۳ برگزار شد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در گام نخست این طرح، فضاهای ناامن و بی دفاع شهری از دیدگاه زنان محلات با حضور زنان مدیران محلات، مدیران اجتماعی و تسهیلگر اداره بانوان این منطقه، شناسایی و روی نقشه نواحی ششگانه جانمایی شد تا بوسیله پژوهشگران ارزیابی شود.  
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳، به استفاده از روش "گروه تمرکز" یا Focus Group”" در این طرح اشاره کرد و گفت: آنچه در اجرای "طرح ارتقاء امنیت زنان و خانواده" اهمیت دارد استفاده از دیدگاه ها و پیشنهادات بانوان، ظرفیت شورایاران و تسهیل گران خبره محلات است.  
او اضافه کرد: علاوه بر بحث قانون که اصلاح آن در حوزه آزار و خشونت الزامی است، آموزش و فرهنگ سازی زیرساختی است که می تواند قانون را برای ما نهادینه کند همانند آن چه در بستن کمربند خودرو تاثیر گذار بود.
کمالی نسب افزود: در مطالعات شهری فضاهای عمومی همواره به شکل بستری اجتماعی هستند که عموم شهروندان از آنها استفاده می‌کنند؛ بنابراین، این فضاها در صورت امن‌بودن، گذشته از آنکه آرامش را برای مردم شهر به ارمغان می‌آورند، میزان تعاملات و فعالیت‌های اجتماعی ساکنان را افزایش می‌دهند و درنهایت، احساس مطلوب‌بودن و رضایت را نیز در شهروندان تقویت می‌کنند.
مطالعات فراوانی نشان داده است که نقش کالبدی شهر (برنامه‌ریزی و طراحی شهری) در پیشگیری از جرائم و کاهش آنها بسیار اهمیت دارد و باید به مفاهیم، اصول، پارادایم‌ها و استراتژی‌های مربوط به آن توجه کرد. این رویکرد طراحی کارآمد و بهینه محیط مصنوع برای کاهش جرائم شهری محسوب می‌شود و در بهبود کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شهروندان به‌طور شایسته‌ای تأثیر دارد.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 8040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =