رسانه و شهروندان مطالبه گر ایمنی اماکن باشند

مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ در چهارمین سالگرد شهدای حادثه ساختمان پلاسکو ضمن تأکید بر اشاعه تفکر و اندیشه شهدای آتش نشان؛ خواستار مطالبه گری مردم از مسئولین در ایمن سازی اماکن و پیشگیری از این حوادث شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مجتبی شکری ،شهردار منطقه ۱۳ در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده های شهدای گرانقدر حادثه پلاسکو، مدیران و پرسنل سازمان آتشنشانی و شهرداری منطقه برگزار شد،   گفت: چهار سال از آن حادثه تلخ می گذرد؛ شهادت و رشادت آتش نشانان را در آن لحظه های حساس عملیات کمتر کسی درک کرده است و شهدای آتش نشان پلاسکو با جان فشانی لحظه انسانیت را برایمان ترجمه کردند.
مجتبی شکری با بیان اینکه بزرگداشت حماسه پلاسکو از سه منظر قابل درک و توجه است، اظهار داشت: بخش اول بزرگداشت شهدای پلاسکو و ۱۶ آتش نشان شهید این حادثه است که عملی پسندیده است؛ ولیکن مهمتر از بزرگداشت اشخاص، گرامیداشت اندیشه و تفکرات شهداست که باعث رشد جامعه است.
او افزود: اشاعه این تفکر و اندیشه که افرادی هستند که حاضرند جان خود را برای سلامت دیگران و زنده ماندن افراد جامعه در راه خدا نثار کنند، اهمیتی به مراتب بالاتر دارد؛ چرا که این تفکر و اندیشه بالاترین سطح انسانیت است.
مهندس شکری از پیشگیری وقوع این حوادث و مطالبه گری مردم از مسئولین در ایمن سازی اماکن شهری به عنوان بخش مهم و حائز اهمیت گرامیداشت حادثه شهدای پلاسکو یاد کرد و تصریح کرد: امروز حدود هزار ساختمان وجود دارد که ممکن است هر لحظه حادثه ای در حد پلاسکو و یاد بدتر از آنرا رقم بزنند و این وظیفه رسانه و شهروندان است که با مطالبه گری از مسئولین بخش های مختلف نگذارند این حوادث تکرار شود.
او افزود: موضوع ساختمان پلاسکو یک هشدار است که همه ما توجه کنیم شاهد ایمنی بیشتر در ساختمان ها، بوستان ها، معابر و بخش های عمومی شهر باشیم.
شهردار منطقه ۱۳ در عین حال ضمن تقدیر از خانواده های معظم شهدا بالاخص شهدای فاجعه پلاسکو، اظهار داشت: همیشه در قلبمان به یاد این شهیدان عزیز هستیم و این غرور برای همیشه بر سینه مان خواهد درخشید.
اجرای نمایش، گروه سرود و همخوانی مشکلات و تقدیر از خانواده های شهدای گرانقدر آتش نشان حادثه پلاسکو از جمله بخش های برگزار شده در این مراسم بود.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 8042

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =