طراحی مرمت بازارچه قاجاری نائب آقا در خیابان فروزش آغاز شد

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: فاز یک و دو طرح مرمت بازارچه ۱۰۰ ساله نائب آقا که از اواخر دوران قاجار در خیابان فروزش به جای مانده؛ از سوی اداره زیبا سازی در دست تهیه است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان با اشاره به این که حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی شهر تهران یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است؛ در باره بازارچه قاجاری نائب آقا افزود: این بازارچه تمام ویژگی های یک بازار در دوران قاجار را دارد که از نشانه های آن می توان به طاق های ضربی در ۴ سوی این بازار اشاره کرد.

آبادیان با بیان این که بازارچه نائب آقا با سازه خرما ساخته شده و در سنوات گذشته نیز یک دوره مرمت روی آن انجام شده است؛ از آغاز فاز اول و دوم طرح مرمت بازارچه از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست خبر د اد که پس از تکمیل طراحی و تهیه برآوردهای عملیات اجرایی، در سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته آبادیان، در طرح مرمت بازارچه، کف سازی، جزئیات اجرای در و پنجره ها، پیرایش جداره، تابلوها، استحکام بخشی سقف، نورپردازی تمام سطوح همچنین فضای سبز محوطه بازارچه و مرمت سقاخانه در دستور کار است.

او همچنین درباره سقاخانه ورودی بازارچه که از سقاخانههای قدیمی شهر تهران است؛ بیان کرد: در طرح مرمت سقاخانه اولویت با برگرداندن به حالت اولیه است که همزمان با مرمت بازارچه عملیات اجرایی آن در نیمه اول سال ۱۴۰۰ آغاز و طی ۶- ۸ ماه به پایان خواهد رسید.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 8046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =