فعالسازی واحد مشاوره در سرای محله های منطقه ۱۵

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ گفت: واحد مشاوره حضوری در سرای محله ها به منظور حفظ سلامت روان فرد و خانواده در دوران کرونا فعالسازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ اکبر مختاری با اعلام این خبر گفت: به همت اداره سلامت ۱۸ مشاور متخصص از هفته دوم دی ماه در سرای محله های منطقه، خدمات مشاوره، روانشناختی و حمایت‌های اجتماعی- روانی با رویکرد مداخله در بحران ارائه می‌دهند.

به گفته او، این اقدام به دلیل ضرورت نیاز و دسترسی آسان شهروندان به مشاوران مجرب و بهره مندی آنان از خدمات مشاوره و روانشناسی در زمینه های مختلف به ویژه در دوران کرونا انجام شد.

مختاری اضافه کرد: اعلام فراخوان برای انجام همکاری مشاوران، بررسی سوابق مشاوران، مصاحبه حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی از میان مشاوران داوطلب، انتخاب افراد مجرب و متخصص و آماده سازی سرای محله ها با برگزاری جلسه آنلاین در فضای مجازی با حضور مسئولین خانه های سلامت از جمله اقدامات انجام شده پیش از فعالسازی واحد مشاوره بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نحوه صحیح مواجهه با مشکلات را یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر بهبود وضعیت روانی و اجتماعی شهروندان برشمرد و افزود: با این وجود،ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی فردی و تخصصی مرتبط با بحران و بلایا به شهروندان با رویکرد کاهش آسیب‌های روانی در کودکان و نوجوانان می‌تواند به تاب‌آوری اجتماعی و بهبود سلامت روان شهروندان کمک کند.

 شهروندان به منظور اطلاع بیشتر از زمان و موضوعات مشاوره می توانند به نزدیکترین سرای محله محل سکونت خود مراجعه کنند.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 8058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =