۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 8060

ممیزی املاک شهر تهران/۷

گلپایگانی: ممیزی املاک گامی بزرگ برای تهرانی بهتر است

امیدوارم اطلاعات این ممیزی لایه های مختلف اطلاعات مکانی را تکمیل کند
گلپایگانی: ممیزی املاک گامی بزرگ برای تهرانی بهتر است

شهر: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران معتقد است که مبنای برنامه ریزی در شهر داشتن اطلاعات است و بدون آن برنامه ریزی کامل نخواهد بود. او امیدوار است که با این ممیزی گام بزرگی برای بهتر شدن شرایط فردای تهران برداشته شود.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در افتتاحیه ششمین مرحله ممیزی املاک تهران گفت: مبنای برنامه ریزی در شهر داشتن اطلاعات است و بدون آن برنامه ریزی کامل نخواهد بود. با این ممیزی گام بزرگی برای بهتر شدن شرایط فردای تهران برداشته می شود.
او افزود: در دهه ۴۰ قوانین موثری در مجلس وقت به تصویب رسید. یکی از آنها تکمیل قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ و قانون نوسازی بود. گام نخست این که برای توسعه شهر برنامه تهیه کردند و ابزار برنامه توسعه همین ممیزی بود. گام دوم برای هزینه های اجرای برنامه عوارض نوسازی را تصویب کردند. 
گلپایگانی اضافه کرد: اگر آن روند به درستی تداوم می یافت بخش عمده ای از مسائل مدیریت شهری را به سرانجام بهتری می رساند. عوارض نوسازی در سال های بعد از انقلاب دچار تحولاتی شد که قوت و قدرتی که در ابتدا به آن فکر شده بود را کاهش داد.
او به تفاوت ممیزی امسال با ممیزی های قبل املاک شهر تهران پرداخت و افزود: تفاوت هایی که ممیزی این دوره دارد از جهت کیفیت کار و شاخص هایی که در بردارد در این دوره اتفاق می افتد مفصل تر شده اند. مثلا در ممیزی این دوره  ایمنی ساختمان ها هم کنترل شده است و در چک لیست، از نظر حریق ساختمان ها تمییز داده می شود و در خروجی کارها ایمنی ساختمان ها هم لحاظ شده است. 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت:  از نظر روش کار هم اتکا به نیروهای که بیرون از سازمان شهرداری این پروژه اجرا می شود، ممیزی با اتکا به نیروهای بیرون از شهرداری انجام خواهد شد که توان فنی خوبی دارند و به نظر من زمینه را برای انجام این ضرورت دوره ۵ ساله را فراهم می کند. 
او ادامه داد: الان ۹ سال از ممیزی قبل املاک تهران گذشته و بخشی از این تاخیر به خاطر روش اجرایی بوده است که با پشتیبانی شهردار تهران و حمایت های معاونت های مربوط می تواند یک گام موثر در جهت انجام ممیزی در سال های بعد باشد. 
او به کاهش هزینه های ممیزی در این دوره از اجرا پرداخت و گفت: با رویکرد فعلی شهرداری برای مدیریت کاهش هزینه ها نه نیرویی برای اجرای این پروژه به شهرداری اضافه می شود  و نه به دنبال هزینه های گزافی هستیم که به شهرداری تحمیل شود. 
گلپایگانی در پایان گفت: امیدوارم اطلاعات این ممیزی لایه های مختلف اطلاعات مکانی را تکمیل کند و بتوان از آن در طرح تفصیلی آینده استفاده کرد.

۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 8060

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =