اجرای طرح کاپ برای حفظ محیط زیست

طرح کاپ با هدف کاهش تولید و مدیریت مناسب پسماندها در منطقه اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی محمد حسن فصیح، سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این باره گفت: با اجرای این طرح که در شهرک ها و مجتمع های مسکونی منطقه آغاز شده است، مخازن فعلی زباله حذف و مخازن سه گانه جایگزین می شود.

فصیح با بیان اینکه، کاهش هزینه های نگهداشت شهر و حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی آن با پسماند، افزایش خلوص پسماندتر با جداسازی پسماند خشک از اهداف پیش بینی شده برای اجرای طرح کاپ است، افزود: در قالب این طرح مخازن جداگانه‌ای در ساختمان‌ها تعبیه می‌ شود و شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، ظروف پِت، پلاستیک و ... را در مخازن قرار می‌دهند. در نهایت نیروهای پسماند پسماندهای خشک را جمع‌آوری می کنند.

فصیح با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم زباله گردی در شهر این است که پسماندهای خشک باارزش که برای مافیای زباله گردی منبع درآمد سرشار است، به راحتی توسط شهروندان در سطل های زباله انداخته می شود، ادامه داد: طبیعی است در این شرایط عده‌ای سودجو به فکر کسب منافع حداکثری باشند. اما اگر این دور باطل تعطیل شود، نه تنها پدیده زباله گردی کم رنگ می شود، بلکه حجم تولید پسماند نیز کاهش می یابد.

سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره اینکه شنبه های هر هفته نیز برای این طرح در نظر گرفته شده تا پسماندهای خشک شهروندان در بازه زمانی تعیین شده توسط خودروهای ملودی جمع آوری شود، از حذف همه مخازن زباله و جایگزینی مخازن سه گانه در اکثر ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی خبر داد.

سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه در پایان از آموزش اصول بهداشتی پسماند به شهروندان با سر فصل های تفکیک پسماند خشک از تر در مبداء، فشرده سازی و کم حجم کردن پسماند خشک و کاهش رطوبت پسماندها نام برد و اضافه کرد:در این طرح آموزشی که بخصوص در نقاط پر تراکم منطقه ادامه خواهد داشت، کارشناسان و مروجان بازیافت و محیط زیست با هدف کنترل شیوع کرونا  و با شعار نبرد با ویروس کرونا،  به ترویج پوشش ماسک و نظافت های پسماند خانگی نیز در طول دوره شیوع کرونا می پردازند.   

۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: 8092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =