بیش از ۲۲ هزار اصله درخت در معابر و بوستان های شمال شرق پایتخت هرس شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴  از اجرای طرح زمستانه هرس درختان خبر داد و گفت: درختان معابر و بوستان های محلی و جنگلی منطقه ۴ هرس و برای زمستانی سرد آماده شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت: همزمان با برودت هوا و آغاز بارش های پاییزی و زمستانی و به منظور جلوگیری از شکسته شده شاخه ها و خشکی درختان، برقراری توازن بین اندام های هوایی و زمینی درخت، حذف شاخه های خشک و بیمار، فرم دهی تاج درختان  و... طرح فوریتی رسیدگی به درختان معابر، جنگل ها و بوستان های منطقه ۴ اجرا شد.
او با بیان اینکه این طرح همه ساله در این زمان به منظور ارتقای سطح سلامت و آراستگی شهری اجرا می شود، افزود: در این عملیات  تاکنون بیش از ۲۲۱۰۷ اصله درختان پهن برگ هرس پذیر در سطح نواحی  ۹ گانه و بوستان های جنگلی منطقه هرس شد.
فرخی در ادامه گفت:  این عملیات از ۲۴ آبانماه سال جاری آغاز و تا اوایل اسفند ماه در معابر و بوستان های سطح منطقه ادامه خواهد داشت.
او با اشاره به دیگر اقدامات در این زمینه گفت: انجام رژیم های تغذیه ای و کود دهی فضای سبز به صورت همزمان با عملیات زیرو رو کردن خاک با استفاده از کود های میکرو معدنی و گوگرد در فضاهای سبز منطقه ۴ در دستور کار قرار گرفته است.

۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 8113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =