۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 8124

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

سرانه خدماتی محله کرمان تأمین می شود

در طرح جدید خیابان کرمان عرصه ها و بناهای ارزشمند تاریخی می شود
سرانه خدماتی محله کرمان تأمین می شود

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام خبر تصویب بازنگری تعریض خیابان کرمان پس از چند دهه وقفه، جزئیات این طرح را تشریح کرد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با اعلام این خبر توضیح داد: بیش از چهار دهه از پیش بینی تعریض خیابان کرمان به ۳۵ متر می گذرد و حدود یک سوم از پلاک های درگیر در این پروژه، تملک و تخریب شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: تخریب های موردی و پراکنده در حاشیه این گذر، طولانی شدن و توقف تملک و بلاتکلیفی اقدامات در این محدوده منجر به ایجاد فضاهای مخروبه و متروکه، منظر شهری نامناسب، کاهش ایمنی و امنیت فضایی و بیش از همه نارضایتی ساکنین و شهروندان منطقه شده بود.

علی اکبری با اعلام این که در صورت اجرایی شدن طرح تعریض خیابان کرمان، بخش هایی از بناهای ارزشمند تاریخی همچون خانه وثوق الدوله و مجموعه آرامستان های ارامنه مورد تخریب واقع می شدند، عنوان کرد: طی یک سال اخیر با آسیب شناسی که از سوی دفاتر توسعه محله این منطقه انجام شد و با همکاری دو سویه سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۱۴، تهیه طرح بازنگری برای تعریض این خیابان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: با انجام مطالعات ترافیکی، اجتماعی، کالبدی و اقتصادی و با رعایت کلیه ملاحظات تحقق پذیری و لزوم حفاظت از مجموعه های واجد ارزش تاریخی در این محور، طرح توجیهی برای بازنگری تعریض خیابان کرمان تهیه و پس از اخذ کلیه مجوزها و تائیدیه های لازم به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد: تحقق پذیری بالای طرح، حفظ انسجام محلات پیرامونی، احترام به ارزش های تاریخی موجود در محله و تأمین بخشی از خدمات مورد نیاز ساکنان این محدوه، از مهمترین ویژگی های طرح جدید خیابان کرمان است.

علی اکبری گفت: اجرایی شدن این طرح موجب کاهش بار مالی شهرداری برای تملک، حفاظت از آثار و عرصه های ارزشمند تاریخی، تعیین تکلیف املاک ساکنان و تأمین سرانه خدمات محلی در قالب بهره برداری از اراضی تملک شده توسط شهرداری خواهد شد.

 بازنگری طرح تعریض خیابان کرمان با بررسی در جلسات کارگروه فنی، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۹۹ به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 8124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =