پایش پروژه های توسعه محلی منطقه۱۴

طی نشستی با حضور کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و شورایاران منطقه، پروژه های توسعه محلی منطقه۱۴ بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران ابتدای مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره مجاهدات شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، حضور در دارالمومنین تهران را گرامی داشت. فراهانی در جمع شورایاران منطقه۱۴ با تاکید بر اینکه برای تضمین پایداری و اصلاح بودجه شهرداری باید به سمت تعیین مصارف بودجه با الویت نظر مردم و توسط مردم حرکت کرد، نقش شورایاران در تصمیم سازی و تعریف پروژه ها و تخصیص بودجه را یاداورشد. به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، شورایاران به عنوان منتخبان مردم ذیصلاح ترین  افرادی هستند که می توانند پروژه های شهری را از کوچک مقیاس تا بزرگ مقیاس تعریف و الویت بندی کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه های توسعه محلی حائز اهمیت است، افزود: تلاش ما بر اساس تغییر مسیر بودجه ریزی شهری است تا بتوانیم ضمن کاهش اداره شهر، منابع و اعتبارات را به نیازهای واقعی و مشکلات عینی مردم به سطح محلات برسانیم. براین اساس توجه شورایاران به نیازهای محلات و چالش ها و پروژه های کوچک مقیاس، کمک خواهد کرد تا مسیر توسعه محلات با رضایت شهروندان طی شود.

حسین حاجی قربانی رابط دبیران شورایاری منطقه با پرداختن به چالش ها و مشکلات محلات منطقه بر اساس سند توسعه محلی، به ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای رفع این مشکلات و توسعه محله های منطقه۱۴ اشاره کرد و پیشنهادات شورایاران را در راستای اجرای پروژه های ضروری و الویت دار، در جهت روند جهش توسعه ارائه کرد.

 ساخت موزه شهدا، توسعه فضای سبز در محلات دلگشا و سرآسیاب، رفع معضل خیابان قره یاضی به عنوان خیابان شاهراهی، بازشدن گره های ترافیکی و بافت فرسوده و ... از مواردی بود که حاجی قربانی درباره آنها صحبت کرد. در ادامه نشست ضمن ارائه گزارش مبنی بر رصد درصد پیشرفت پروژها در سطح منطقه، ضمن درخواست حاجی قربانی، شورایاران محلات منطقه۱۴ الویت نیازها، مشکلات و چالش های محله ها را  به تفکیک نام بردند.

نقات مثبت منطقه ۱۴همبستگی های اجتماعی است

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نقاط قوت منطقه ۱۴ همبستگی اجتماعی، گفت: دارالمومنین تهران از حیث تعصب ملی زبان زد است که این مهم می تواند برای رفع مشکلات و توسعه محله ها نقطه مثبتی برای شهرداری باشد.

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه۱۴ نیز در ین نشست با بیان اینکه شورایاران با دلسوزی همیشگی حلقه وصل مردم برای تعامل و مشارکتشان با شهرداری هستند و این روند در جهش منطقه۱۴ به سمت توسعه موثر خواهد بود، گفت:

دغدغه شورایاران دارالمومنین تهران، دغدغه مدیریت شهری منطقه است از این رو استمرار بازدید پروژه ها و رصد مشکلات محلات و تسریع در روند اجرای پروژه های کوچک مقیاس در سطح منطقه در دستور کار است.شهردار منطقه ۱۴در پایان از تلاش برای محقق شدن پروژه های مدنظر و مطرح شده شورایاران برای بهبود کیفیت زندگی شهری و رضایتمندی مردم دارالمومنین نسبت به عملکرد شهرداری این منطقه خبرداد.

۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 8171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =