۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 8186
ممیزی املاک شهر تهران، چگونه به شناسایی تخلفات ساختمانی کمک می‌کند؟

شهر: شهرداری در ممیزی دوره ششم تصمیم دارد اطلاعات پایه شهر را اعم از پارسل های موجود، مالکان، کاربری ها و فعالیت های موجود در هر پارسل و تخلفات احتمالی که در هر یک از پلاک های شهری در سنوات قبلی رخ داده است شناسایی کند.

به گزارش شهر، سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران با اشاره به ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران، منطقه یک را یکی از مناطق پیشرو در ممیزی املاک عنوان کرد و گفت: پایه و اساس هرگونه برنامه‌ریزی صحیح، تصمیم گیری و تصمیم سازی متکی بر اطلاعات پایه ای است و هر اندازه این اطلاعات به واقعیت نزدیک‌تر باشد مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز و مجریان در اقدامات عملی خود موفق تر خواهند بود.

او با بیان اینکه اساس مدیریت شهری و تمام ارکان مدیریت در یک شهر یا  یک کشور متکی بر اطلاعات است، توضیح داد: شهرداری در ممیزی دوره ششم تصمیم دارد اطلاعات پایه شهر را اعم از پارسل های موجود، مالکان، کاربری ها و فعالیت های موجود در هر پارسل و تخلفات احتمالی که در هر یک از پلاک های شهری در سنوات قبلی رخ داده است شناسایی کند.

به گفته موسوی؛ منطقه یک منطقه وسیعی با ۵۰ کیلومتر مربع محدوده خدماتی و با جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر و قسمتی از حریم استحفاظی شهر تهران به مساحت ۱۰۱ کیلومتر  در این منطقه است. در دوره جدید مدیریت شهری رویکردمان بر این است که سرمایه گذاری در منطقه یک را از بخش مسکن به بخش خدمات و گردشگری تغییر دهیم.

او با تاکید بر به روز کردن اطلاعات پایه ای از حریم شهر تهران توضیح داد: گرچه ماموریت ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران شاید ورود به عرصه های حریم نباشد اما؛ دریافت اطلاعات دقیق از حریم هم می تواند مدیریت صحیح بر حریم و گردشگری را به همراه داشته باشد.

شهرداری منطقه یک گفت: املاک زیادی در منطقه یک در سنوات گذشته باتوجه به نیازهای شهر و ابعاد جدید نیازمندی‌هایی که در شهر رخ داده تغییر کاربری داده‌اند و امروز در بسیاری از املاک مسکونی شاهد فعالیت هایی هستیم که اگر به طور صحیح از سوی دستگاه های ذیربط مدیریت نشود، می تواند به جمعیت ساکن در شهر آسیب وارد کند، مانند حادثه آتش سوزی در یکی از واحدهای درمانی در منطقه یک، که با کاربری مسکونی و در محله مسکونی با عرض کم و توجه نکردن به عرض گذر و فضای کالبدی، سبب شد جان ۲۰ نفر از شهروندان گرفته شود و شهر را با یک خطر بالقوه تهدید کنیم.

به گزارش شهر پیشتر؛ فرایند ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران پس از ۱۱ سال از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و در فاز نخست طرح  به دلیل شیوع کرونا و محدودیت زمانی، ممیزی در مناطق ۸-۱ و ۲۲-۱۲-۱۱ که دارای تراکم غیر مسکونی بیشتری هستند اجرا می شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 8186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =