طرح ساماندهی خیابان ولیعصر در منطقه ۶ در مرحله انتخاب پیمانکار است

شهر: بحث ساماندهی خیابان ولیعصر در منطقه ۶ به نقطه مطلوبی رسیده و طرح ها آماده است و حتی تاییدیه فاز ۲ طرح ها نیز اخذ شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در حاشیه «کارگاه مجالی برای طراحانه اندیشیدن به فرصت های شهری خیابان ولیعصر (عج)» در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: همین که جوانان را در نگاه به شهر دعوت کنیم تا در این امر مداخله کنند اتفاق بزرگ و مبارکی است هرچند این نگاه ها و رویکردها باید جدید تر باشد و شاید طرح ها با پختگی لازم فاصله داشت ولی همین که جوانان حضور پیدا کرده بودند و ایده های مختلف را مطرح کرده بودند بسیار جالب توجه بود.

او با بیان اینکه این اتفاق باید تکرار شود و باید به نحوی باشد که بتوان از آنها خروجی گرفت، افزود: در بحث اجرا باید سریعتر مسائل را پیش برد چرا که از زمان اجرا عقب هستیم و نگران هستیم که فرصت‌های اجرا را از دست بدهیم و نتوانیم خیابان را به نحو مطلوب به نتیجه برسانیم.

فرهادی ادامه داد: باید ساماندهی خیابان ولیعصر را از یک نقطه شروع کنیم تا برای مردم مشخص شود که ایده های کلی در ارتباط با جهانی شدن خیابان ولیعصر مدنظر مدیریت شهری است. اگر نقطه شروع تعیین شود که البته پیشنهاد شهرداری منطقه در این باره از میدان ولیعصر تا زرتشت است و اگر مردم خروجی کار را ببینند، ترغیب شده و مشارکت نیز خواهند داشت.

شهردار منطقه ۶ درباره آخرین وضعیت ساماندهی خیابان ولیعصر در این منطقه عنوان کرد: تقریباً در این مقطع کار به نقطه مطلوبی رسیده و قرارداد با پیمانکار در حال انعقاد است تا در ابعاد مختلف این مسیر را به لحاظ جداره ها، کف، انهار، فضای سبز، روشنایی، رنگ، حرکت و حمل و نقل و ساماندهی کند و شهروندان بدانند این قسمت که یک تکه از پازل محور ولی عصر است، قرار است به چه صورت ساماندهی شود.

او اضافه کرد: طرح ها آماده است و حتی تاییدیه فاز ۲ طرح ها نیز اخذ شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

فرهادی در ادامه درباره طرحهای ارائه شده در پنل امروز گفت: یک سری نقاط در این مسیر قرار دارند که کل طرح آن به عنوان یک نخ تسبیح و زنجیره در نظر گرفته می‌شود. این طرح ها الحاقات این زنجیره شوند و این الحاقات باید با زنجیره یک تناسبی داشته باشد و فضاهای مطرح شده را به فضای زندگی تبدیل کند.

او با بیان اینکه تصور این است که فقط خانه جای زندگی است و در شهر فقط می‌توانیم به همدیگر یکسری خدمات بفروشیم، یادآور شد: این در حالی است که بیشتر اوقات ما در شهر صرف می‌شود و باید با کارهایی که در کالبد و روح شهر انجام می دهیم به مردم القا کنیم که شهر فضایی برای زندگی و گفتگوست. در طرح های امروز نگاه بیشتر به طراحی بوده ولی باید متناسب با حال و هوای کالبد شهر بتوانیم با پیوست های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، طرح تعریف کنیم تا شهروندانی که در این زمینه ها علقه هایی دارند را مشارکت دهیم.

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 8195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =