هم جهت شدن نیروهای متعارض باعث حفظ و توسعه شهر می شود

شهر: عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که هم جهت شدن نیروهای متعارض در شهر باعث حفظ و توسعه شهر می شود.

به گزارش شهر، علی اعطا، رییس کمیته معماری شورای شهر تهران در کارگاه مجالی برای طراحانه اندیشیدن به فرصت های شهری خیابان ولیعصر (عج) با اشاره به تبدیل شدن تهران به موضوعی قابل توجه برای شهروندان گفت: بحثی که همیشه معماران و طراحان شهری در حوزه تخصصی به آن می‌پرداختند در حال تبدیل شدن به امر عمومی در تهران است که این مسأله نخستین قدم برای ارتقای کیفیت زندگی است، البته این توجه پیش زمینه‌هایی داشته که همه به تلاش‌های معماران و شهرسازان برنمی‌گردد، توجه به شهر تهران سال هاست که در ادبیات و شعر معاصر مانند اشعار سپانلو که تهران در آن حضور دارد، شروع شده است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه باید یک ادبیات مشترکی در حوزه شهرسازی با شهروندان ایجاد شود، ادامه داد: این کارگاه‌ها نیاز به یک نهاد دارد که مسئولیت ترویج این تفکر را برعهده داشته باشد. در واقع ایجاد یک فهم مشترک از مسائل پراهمیت شهر تهران به وسیله یک نهاد سبب می‌شود بتوانیم از آینده خیابانی چون ولیعصر، چشم‌انداز و پیش‌بینی قابل اعتنایی داشته باشیم.

اعطا یادآور شد: شهر عرصه جدال نیروهای متعارض است که هم جهت شدن در آن و حفظ و توسعه شهر با گسترش دید امکانپذیر می شود.

همچنین سید مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه ۹ نیز در ادامه گفت: طرح‌ها باید با خیابان ولیعصر تناسب داشته باشند تا آن‌ها را نتوان در نقطه دیگری استفاده کرد. درعین حال طراحی‌هایی که از ابتدا تا انتهای خیابان اجرایی می‌شود باید وحدت رویه داشته باشند و اینگونه نباشد که شمال و جنوب خیابان شکل متفاوتی داشته باشند.

نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ نیز در این کارگاه با اشاره به طرحی درباره ساماندهی محور راه‌آهن، گفت: اولین مشکل در محدوده راه‌آهن اغتشاشات بصری بود که سعی شد با بازطراحی میدان، ساماندهی عمقی در اطراف محدوده انجام شود.

او با بیان اینکه در عین حال سرانه‌های خدماتی تقویت و بر حفظ هویت خیابان شوش، وحدت اسلامی و ولیعصر تاکید شد، افزود: سه سال زمان برد تا در طرح تفصیلی تغییراتی که هویت این خیابان‌ها را در معرض تخریب قرار می‌داد، حذف شود. با زمینه‌سازی‌هایی ظرفیت تغییر چهره ایجاد شده حالا باید در درون آن محتوا ریخته شود.

آبادیان بر ضرورت ارتقای کالبدی محور راه‌آهن و خیابان ولیعصر تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات محدوده بافت ریزدانه و فرسوده محدوده است که نسبت به سایر نقاط منطقه ۱۱، کم‌تر نوسازی و بهسازی شده است. طرح‌های تشویقی و تسهیلاتی فراهم شد تا همزمان فرایند نوسازی نیز پیش برود.

در کارگاه مجالی برای طراحان اندیشیدن به فرصت های شهری خیابان ولیعصر که در سه پنل مجزا برگزار شد، مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱، سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک، علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر، سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ و جمعی از جامعه شناسان ، دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف مرتبط با حوزه شهری حضور داشتند.

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 8197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =