تولید آسفالت سرد در کارخانه آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران

تولید آسفالت سرد در برنامه تولیدات کارخانه شماره ۶ آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق، بهره گیری از فناوری های نوین نگهداشت و بهسازی معابر را از جمله مهمترین رویکردهای این سازمان دانست و با بیان آنکه ترمیم روکش آسفالت خیابان ها، بزرگراه ها و پل ها یکی از مهمترین اقدامات در حوزه نگهداشت معابر است، یادآور شد: طی سال های اخیر استفاده از آسفالت سرد در تعمیرات موضعی نظیر لکه گیری، چاله پرکنی و ترمیم ترک ها، توسعه یافته است.
او با یادآوری اینکه تهیه آسفالت سرد طی سال های گذشته، از طریق خرید از شرکت های همکار صورت می پذیرفت، از تولید آزمایشی این محصول در کارخانه شماره ۶ سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: آسفالت سرد تولیدشده که با ترکیب ماسه ۶-۰ ، شن ۱۲-۶  و قیر امولسیون MC-۸۰۰ در دمای حدود ۷۰ درجه به عمل آمد، ضمن گذراندن آزمایشات کنترل کیفی، نتایج اجرایی مناسبی کسب کرده است.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، اجرای آسفالت سرد در مرمت ۱۵۰ نقطه از روکش پل های سواره رو، بیش از ۵۰ نقطه از روکش معابر بزرگراهی و ۸۵۰ نقطه از معابر موجود در سطح مناطق ۲۲ گانه با موفقیت انجام شده و معاونت اجرایی سازمان تلاش خواهد کرد ضمن تامین قیر امولسیون پلیمری و تجهیزات بسته بندی، تولید عمده آسفالت سرد را به زودی آغاز کند.
گفتنی است آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر امولسیون گفته می‌شود که متعاقب ترکیب در دمای محیط و بلافاصله پس از سرد شدن در همین دما پخش و اجرا شده یا برای مصارف بعدی بسته بندی و نگهداری می شوند. صرفه جویی قابل ملاحظه در زمان و سهولت اجرا، سازگاری با ملاحظات زیست محیطی و عدم نیاز به انسداد ترافیکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از فناوری آسفالت سرد است.
 

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 8208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =