شاهد نوآوری‌های چشمگیری در مدیریت پسماند تهران خواهیم بود

شهر: نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در ایران در مراسم اختتامیه جایزه جهانی خشت طلایی تهران ضمن تاکید بر ضروریات توسعه در جهان امروز، از موفقیت تهران در مسیر مدیریت مدرن و مسئولانه پسماند گفت.

به گزارش شهر، کلودیو پروویداس که نمایندگی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در ایران را بر عهده دارد، در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، ضمن تأکید بر این‌که مفهوم توسعه انسانی پایدار به‌مثابه جایگزینی برای توسعه اقتصادی و عمرانی تعریف شد، گفت: چند دهه پیش جهان به این درک رسید که توسعه پایدار بهترین استنباط از مفهوم توسعه است و چیزی نیست جز هارمونی و هماهنگی میان شهروندان، شهر و طبیعت.

او در سخنانش به موضوع گرمایش کره زمین نیز اشاره کرد و افزود: بار دیگر گونه‌های جانوری در معرض یک انقراض اساسی قرار دارند اما این بار دیگر مقصر یک شهاب‌سنگ نیست، بلکه مسئولیت به طور کامل بر عهده ما انسان‌هاست.

پروویداس در ادامه با اشاره به همکاری‌های متعدد شهرداری تهران با UNDP و موفقیت آمیز، امیدوار کننده و روشن بودن مسیر مدیریت پسماند در پایتخت ایران بر ضرورت حیاتی بهره‌وری انرژی تاکید کرد و یادآور شد: ایمان دارم که شاهد نوآوری‌ها و موفقیت‌های بسیاری در زمینه مدیریت پسماند تهران خواهم بود. این فرصت را داشتم تا از فرایندهای مدیریت پسماند تهران بازدید کنم و یکی از مهم‌ترین مراحل این فرآیند، مرکز مانیتورینگ پسماند تهران بوده است که نشان از به‌روز بودن تهران در این حوزه دارد و به معنای وفاداری تهران به مفهوم توسعه پایدار است.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد به‌طور رسمی نیز در حال گسترش همکاری‌های خود با تهران در حوزه مپیریت پسماند است وکلودیا پروویداس نماینده UNDPدر ایران، طی نامه‌ای خطاب به شهردار تهران از پیشرفت تعامل و همکاری این نهاد جهانی با سازمان مدیریت پسماند شهر تهران خبر داده است.

او در این نامه به آمادگی دولت ژاپن برای کمک به پیشرفت ‌مدیریت پسماند تهران اشاره و ابراز اطمینان کرده که تمام سازمان‌های جهانی مرتبط با این حوزه به همکاری با تهران در این مسیر تمایل دارند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 8229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =