۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 8230

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران:

انفعال در تصمیم گیری، سم است

در ایران باید بحران زی بود و قدرت برنامه ریزی در برابر بحران را داشت
انفعال در تصمیم گیری، سم است

شهر: رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: شرایط کشور ما از نظر وقوع بحران ها به گونه ای است که باید مردم را بحران زی کنیم.

به گزارش شهر، غلامحسین محمدی ، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در آیین اختتامیه شهر آماده گفت: ما در کرونا، بحران را بهتر درک کردیم شاید در مسائل دیگر مثل زلزله و سیل بخشی از مردم یا منطقه ای دچار مشکل می شد و زمانی درگیر بود و بعد هم عده ای فراموش می کردند. چون کرونا یک پاندمی است و همه جا را فراگرفته باعث شده است که متوجه شویم  چقدر مسیرهای دیگر برای ارتباط باهم مهم است. اگر من و شما نمی توانستیم با این مسیر با مردم صحبت کنیم باید چه می کردیم.

او افزود: این پاندمی نشان داد که ارتباطات و فعالیت هایی که برای توسعه ارتباطات برخط و مجازی در کشور ما شروع شده است و در بخش های مختلف روی آن کار می شود مثل شبکه های اجتماعی و سایت ها و ابزارهای هوشمند اطلاع رسانی. اینها از اهمیت استراتژیک و راهبردی برخوردار است. جایی مثل شهرداری اگر از این ظرفیت استفاده نکند دچار مشکلات جدی می شود و پیام ها و گزارش ها و درخواست های خود را نمی تواند منتقل کند. در شهرداری تهران هم این مساله  پیش آمد و ما فکر می کردیم این هم دیرشده است. زمانی راه ارتباطی ما روزنامه همشهری بود اما امروز از روش دیگری باید استفاده شود که تولید برخط است.

محمدی اضافه کرد: بشریت از زمانی مسائل خود را حل کرده که خود را با واقعیات روبرو کرده است. تا دردی را نپذیریم هیچ دارویی کشف نمی شود و اگر مسائل و مشکلات خود را خوب طرح کنیم راه حل ها خود را نشان می دهند. انفعال در تصمیم گیری و مدیریت سم است.

او در ادامه گفت: بحران، یک آشوب قابل بررسی است. بحران هایی مثل زلزله و سیل یک واقعیت است اما پیدا کردن نظم برای مواجهه با این آشوب، آن شاهکاری است که بشر باید نشان دهد و راه حل مناسب را پیدا کند. برای این کار یک اندیشه بحران زی نیاز داریم. کشور ما کشور بحران های طبیعی و غیر طبیعی است. برای بحران های طبیعی حداقل با دانشی که داریم باید تلاش کنیم مردم و مسئولان را بحران زی کنیم و مردم عادت داشته باشند که در این شرایط زندگی کنند و مسائل را حل کنند . کرونا این ذهنیت را تقویت کرد و در بازه بزرگی به مردم و مکان ها آسیب زد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل ادامه داد: اگر نتوانیم برای بحران برنامه داشته باشیم نمی توانیم خود را در برابر بحران مقاوم و تفکر مناسب ایجاد کنیم . بنابراین به نقطه ای می رسیم که کرونا هم شکست خواهد خورد و با آن مبارزه جدی می کنیم و هم این که برنامه ریزی کنیم که دوباره سراغ ما نیاید. این اندیشه الزاماتی دارد و همه باید اهمیت بحران را حس کنند. ابزار هنر می تواند این اهمیت را نشان دهد. کسی که برای بحران راه حل دارد آرامش دارد و جهل است که منجر به ناآرامی می شود.

او با تشکر از دبیرخانه جشنواره شهر آماده گفت: این اولین جشنواره است و آماده سازی فضا برای آینده بود و انشاءالله از سال آینده به کارهای جدید خواهیم پرداخت هر چند نگاه خود را از گذشته نخواهیم گرفت.

او ضمن تشکر از داوران از همکاری مدیرعامل سازمان مدیریت بحران هم تشکر کرد و گفت: مستند سازی بحران به همان اندازه مهم است که ما مساله را حل کنیم و راه حل ارائه دهیم. ما از هر راه حلی در بحران استقبال می کنیم. برخورد با بحران در پیشگیری و آماده سازی اهمیت جدی دارد و این کارها مسئولیت اجتماعی است.

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 8230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =