وجود پتانسل های  سرمایه گذاری در منطقه

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در هفتمین جلسه نظارت ستادی، ضمن ارزیابی مطلوب عملکرد منطقه ۴ در سال جاری و تقدیر از خدمات  و اقدامات ارایه شده گفت: شمال شرق تهران نقاط برخورداری دارد که باید بستر حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "مصطفی سلیمی" در جلسه نظارت ستادی که با حضور مدیران کل شهرداری تهران، شهردار منطقه ۴ و جمعی از مدیران برگزار شد، اقدامات این منطقه در مقایسه با سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: منطقه ۴ در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دارای بالاترین پیام در سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ است و کیفیت پاسخگویی و رسیدگی مطلوب به این پیام ها نشانه عزم جدی مدیران منطقه ۴ در کسب رضایتمندی شهروندان علیرغم فراوانی پیام ها بوده و قابل تقدیر است.
او با اشاره به تعیین تکلیف پرونده های کمیسیون ماده صد گفت: رسیدگی به پرونده های مربوط به کمیسیون ماده صد در منطقه می تواند درآمد قابل توجهی را برای شهر به همراه داشته باشد و باید توجه ویژه ای به آن شود.
سلیمی پیشرفت فیزیکی پروژه های منطقه  را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: با تخصیص نقدینگی های مورد نیاز به پروژه های منطقه ضمن افزایش سرعت احداث این پروژه ها شاهد بهره برداری آن ها در زمان مقرر خواهیم بود.
سلیمی با اشاره به پروژه باغ پرندگان گفت: اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری و کارهای باقیمانده عمرانی این مجموعه بزرگ تفریحی نیز باید تامین شود تا در سال آتی شاهد رونق این مجموعه باشیم.
معاون هماهنگی امور مناطق اضافه کرد: احداث گرمخانه و مددسرا جزء وظایف انسانی مدیریت شهری در ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی و بی خانمان است و خوشبختانه منطقه دارای پتانسیل های خوبی در این زمینه است و با احداث آن بخشی از مشکلات اجتماعی پایتخت کاهش می یابد.
او در پایان به تکمیل شبکه های جمع آوری آب های سطحی و رسیدگی به نقاط بحران زا در زمان بارش ها، و اجرای تمهیدات ترافیکی در جهت کاهش تلفات ناشی از نقص های رانندگی تاکید کرد و خواستار اهتمام ویژه منطقه ۴ بر رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی نواحی شد.
در ادامه این جلسه "محمد محمددوست" شهردار منطقه ۴ با اشاره به پروژه های در دست اقدام گفت:خوشبختانه پروژه های منطقه ۴ از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و تامین نقدینگی و افزایش اعتبارات مورد نیاز می تواند سرعت اجرای پروژه ها را افزایش دهد.
او اضافه کرد: پروژه پل روگذر شهید باقری و خیابان فرجام به عنوان یکی از پروژه های عمرانی فاخر در دوره جدید مدیریت شهری هم اکنون با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و با رفع معارضان تاسیساتی و تامین اعتبارات و نقدینگی مورد نیاز شاهد بهره برداری از آن در خرداد ۱۴۰۰ خواهیم بود.
شهردار منطقه ۴ تصریح کرد: منطقه ۴ در مقایسه با سایر مناطق به لحاظ درصد جذب هزینه رتبه ششم و در بین مناطق با بالاترین میزان هزینه کرد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
محمد دوست خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ در جذب اعتبارات به صورت کلی رتبه ۱۷ را در بین مناطق داشتیم که در ۱۰ ماهه سال جاری به رتبه ۶ و در بحث سرمایه ای نیز از رتبه ۱۴ به رتبه ۵ و هزینه ای نیز از رتبه ۲۰ مناطق به رتبه ۸ ارتقاء پیدا کرده ایم.
محمددوست افزود: منطقه ۴ بیش از ۱۴ درصد از فضای سبز شهری و بیش از ۱۷ درصد جنگلکاری شهر تهران را در خود جای داده است.
او با تاکید بر احداث مترو اکسپرس در بزرگراه شهید زین الدین گفت: منطقه ۴ این آمادگی را دارد تا با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به رفع معارضان این پروژه در جهت کاهش قابل توجه ترافیک این محور کلیدی پایتخت اقدام کند.
محمددوست در پایان خواستار  تأمین اعتبار برای نگهداری و انجام کارهای باقیمانده باغ پرندگان و همچنین تخصیص نقدینگی برای پروژه های دارای اعتبار تملک دارایی سرمایه متناسب با سایر مناطق گردید.
 

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 8239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =