برگزاری نشست هماهنگی اجرای مانور دورمیزی و شبیه سازی عملیات

نشست هماهنگی اجرای مانور دورمیزی و شبیه سازی عملیات پاسخ به بحران در سطح محلی در دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران کلان شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این نشست با حضور نمایندگان سازمان های تخصصی ستاد ویژه مدیریت بحران کلان شهر تهران برگزار شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران درباره برگزاری این نشست گفت:بر اساس ابلاغیه اخیر وزیر محترم کشور، فرماندهی میدان حادثه در سطح محلی به شهردار محترم تهران سپرده شده است و بر همین اساس مانور دور میزی و شبیه سازی عملیات پاسخ به بحران در سطح محلی در کلان شهر تهران به منظور ایجاد یکپارچگی و افزایش همکاری بین سازمان های تخصصی برگزار می شود.

نادی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مانور فعالسازی میزهای عملیاتی و سامانه های مرکز فرماندهی شهر تهران از جمله سامانه شتاب نگاری،تخمین خسارت و تلفات است، افزود:نحوه فعالسازی سیستم های گردش اطلاعات در مجموعه ستاد ویژه مدیریت بحران کلان شهر تهران به منظور تصمیم سازی برای اعضای ستاد در این مانور ارزیابی می شود.

 او گفت: شناسایی چالش ها در فرآیندهای تصمیم گیری،شبیه سازی وضعیت بحران بصورت مجازی و تمرین یکپارچگی سیستم مدیریت بحران شهر تهران از دیگر اهداف برگزای این مانور بشمار می آید.

نادی اضافه کرد: این مانور با مشارکت مرکز فرماندهی عملیات ستاد مدیریت بحران شهر تهران ،ستادهای مدیریت بحران ۱۲ منطقه تهران (مناطق ۱-۲-۴-۶-۹-۱۰-۱۵-۱۷-۱۸-۲۰-۲۱-۲۲) ، کارگروههای تخصصی ستاد ویژه و جمعی از سازمان های تخصصی از جمله شرکت آبفای استان تهران، جمعیت هلال احمر استان تهران و با بهره وری از خودروی فرماندهی حادثه به شکل دور میزی اجرا می شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران با اشاره به سناریو پیش بینی شده گفت: این مانور با فرض وقوع زلزله با بزرگای ۶ در مقیاس ریشتر با مبدا گسل مشاء و تحت تاثیر قرار گرفتن شهر تهران با توجه به ماده ۳ دستورالعمل سطح بندی ابلاغی وزرات کشور طراحی شده و طی اجرای آن اقداماتی از جمله تمرین دستورالعمل فراخوان و سطح بندی سوانح، تولید اطلاعات خسارات اولیه، ارسال پیامک به اعضای ستاد و فعالسازی مرکز عملیات اضطراری شهر تهران شبیه سازی و تمرین می شود.

به گفته نادی بر اساس سناریو پیش بینی شده این مانور دورمیزی، موارد احتمالی و فرضی همانند آسیب دیدگی پل فتح، شکستگی لوله های انتقال آب، احتمال خسارت به خطوط شریان های حیاتی و آسیب به ساختمان یکی از بیمارستان های شهر تهران شبیه سازی شده و پیامدها، چالش‌ها و تصمیم گیری های لازم تمرین و اجرا می شود.

 او افزود: برگزاری این مانور فرضی و دورمیزی منجر به ایجاد آگاهی از منابع و امکانات موجود و متناسب با سوانح پیش فرض خواهد شد و در عین حال می تواند در شناخت و اعلام کاستی ها و امکانات مورد نیاز عوامل مختلفی از جمله بررسی برقراری ارتباط سازمان های اجرایی ستاد با EOC شهر تهران، امکان برقراری ارتباط تصویری EOC شهر تهران با سازمانهای تخصصی و فرآیند گردش اطلاعات بین اعضای تخصصی ستادهای مدیریت بحران مناطق با مرکز عملیات اضطراری شهر تهران به ستاد ویژه مدیریت بحران کلان شهر تهران، موثر باشد.

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 8273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =